مراقبت های بعد از جراحی بینی

لطفا آموزش های مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی را مطالعه کنید تا با آن ها آشنا شوید و با پیروی دقیق از آن ها بهترین نتیجه جراحی بینی برای شما حاصل گردد. اگر برای شما سوالی پیش آمد که بعد از عمل بینی چه باید کرد ؟ بهتر است که تمامی مواردی را که دکتر محمد گلی در زمان ترخیص بیمار به او گوش زد می کند را مطالعه کنید که بتوانید بهترنی نتیجه نهایی را از روند رینوپلاستی در تهران را مشاهده کنید. یکی از مهمترین دلایلی که فرد زیباجو بایستی موارد گفته شده در مراقبت های بعد از عمل بینی رعایت کند کوتاه شدن دوره نقاهت و درمان می باشد. در نتیجه بهتر است که تمامی نکات گفته شده را به خوبی مطالعه کنید.

مراقبت بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی 

  • تا وقتی که شما گفته نشده از فین کردن بپرهیزید و در صورت نیاز بینی خود را با ملایمت با دستمال کاغذی تمیز کنید.
  • در صورت نیاز پانسمان زیر بینی را ( اگر وجود دارد ) تعویض کنید.
  • اسپلينت يا گچ بينى و چسب روی بینی تا حدود یک هفته پس از عمل باقی می ماند و در مطب برداشته می شود. به آن دست نزنید وآن راخشک نگهدارید.
  • از خوردن غذاهایى که به جویدن طولانی نیاز دارند بپرهیزید غیر از این مورد هیچ محدودیتی در رژیم غذایی شما وجود ندارد.
  • از فعالیت جسمانی سنگین اجتناب کنید و بیش حد معمول به استراحت بپردازید و از فعالیت های نظیر ورزش و تماس جنسی اجتناب کنید.
  • دندان های تان را با مسواک نرم به ملایمت مسواک کنید. از دستکاری لب فوقانی بپرهیزید تا بینی بی حرکت بماند.
  • برای حداقل ١٠ تا ١٤ روز از مکالمه تلفنی یا فعالیت های اجتماعی بیش از حد بپرهیزید.
  • شما می توانید صورت خود را بشویید ولی دقت نمایید که پانسمان خیس نشود. تا زمان برداشت پانسمان برای استحمام مى توانيد از وان استفاده کنید.
  • از لبخند زدن، خندیدن و حرکات بیش از حد صورت به مدت یک هفته اجتناب کنید.
  • موی خود را به مدت یک هفته نشویید مگر اینکه کسی این کار را برای شما انجام دهد. پانسمان بینی نباید خیس شود. یکی از مهمترنی نکات مراقبت بعد از جراحی بینی است که بایستی به خوبی رعایت شود.
  • به مدت یک هفته لباس هایی بپوشید که از جلو یا عقب بسته می شوند از پوشیدن پلیور، تی شرت و پیراهن های یقه اسکی خود داری کنید.
  • از قرار گرفتن درمعرض آفتاب یا لامپ های پر نور پرهیز کنید. گرما می تواند باعث تورم بینی شود.
  • برای یک ماه از شنا کردن پرهیز کنید.

مراقبت بعد از جراحی بینی

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی از نظر دکتر گلی

  • اگر پس از برداشت پانسمان، بینی، چشم ها و لب فوقانی دچار تورم و تغییر رنگ شده اند نگران نباشید این موارد معمولا درعرض ٢ تا ٣ هفته بهبود می یابند. در بعضی از بیماران ممکن است رفع کامل تورم به ٦ ماه زمان نیاز داشته باشد.
  • تنها داروهایی که جراح بینی خوب شما تجویز کرده مصرف نمایید.
  • برای حداقل ٣هفته از بکار بردن عینک آفتابی که بر پل بینی فشار وارد می کنند اجتناب کنید. ما به شما روشی را خواهیم آموخت تا عینک خود را طوری به پیشانی خود ببندید که فشاری بر بینی وارد نکند.
  • لنزهای تماسی را می توان پس از ٢ تا ٣ روز بعد از عمل به کار برد.
  • پس از اینکه اسپلینت يا گچ روی بینی شما را برداشته شد پوست روی بینی را می توان با صابون ملایم یا محلول وازلین تمیز نمود. این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • زمانی که بانداژ برداشته شد می توان از لوازم آرایشی استفاده نمود. برای پوشاندن تغییر رنگ روی پوست می توانید از مواد آرايشى که به این منظور ساخته شده اند استفاده کنید.
  • شک نکنید ! اگر در مورد نکته ای که فکر می کنید مهم است نگران هستید به پزشک خود تلفن کنید .

استحمام بعد از جراحی بینی 

یکی از مهمترین توصیه های لازم در مراقبت بعد از جراحی بینی ، نحوه حمام کردن است. دکتر بعد از اتمام روند جراحی ب شما می گوید که برای تثبیت ماندگاری و همچنین تسریع در روند بهبود اقدامات لازم را جهت مراقبت های بعد از رینوپلاستی به شما تذکر می دهد و بهتر است که به تمامی توصیه های بهترین جراح بینی تهران عمل کرد. برای رفتن به حمام در روز های اولیه می توانید از فردی کمک بگیرید. در هر شرایطی که بودید بهتر است که همواره مانع از خیس شدن پانسمان بینی شوید. مدت زمان حضور در حمام را به حداقل برسانید زیرا بخار آب گرم موجب التهاب می شود.

فعالیت های ورزشی

انجام هرگونه فعالیت و حرکت های ورزشی موجب بیشتر شدن درد و تورم می گردد. حدود سی روز بعد از عمل زیبایی بینی می توانید به پیاده روی های آرام را انجام دهید و شنا را از اول شروع کنید. اما ورزش های سنگین یا فعالیت های ورزشی که احتمال برخورد ضربه به صورت شما وجود دارد را بهتر است تا بهبودی کامل کنار بگذارید.ورزش هایی مانند ، فوتبال ، بسکتبال ، والیبال و غیره که ممکن است در حین بازی ضربه ای به صورت شما برخورد کند.

تغذیه 

استفاده از مواد خوراکی مفید در سبد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال استفاده از مغز های خوراکی و مایعات زیاد به خصوص آب کرفس و کاهو که جزو مواد ضد التهاب به شمار می آیند. رژیم غذایی سالمی را برای مراقبت بعد از جراحی بینی نیاز نیست فقط مهم است که مصرف نمک را کنار بگذارید زیرا این ماده خوراکی سبب می شود که خوبی افراد به تاخیر بیافتد.

چسب زدن به بینی

پس از اتمام روند جراحی بینی ، دماغ دچار تورم و التهاب می شود که این وضعیت را می توان به راحتی کنترل کرد و تنها راه کار این عارضه بعد از عمل زیبایی بینی استفاده از چسب بینی می باشد. در مراقبت های بعد از جراحی بینی ، جراح بینی توصیه می کند که نحوه چسب زدن به بینی را به درستی و کاملا اصولی انجام دهید که بتوانید نتیجه ای مطلوب را از این روند دریافت کنید.
مدت زمان برای انجام این کار بسته به نوع بینی و ضخامت پوست دارد که می تواند بازه ای کوتاه یا بلند باشد اما به یاد داشته باشید که نحوه چسب زدن به بینی و همچنین نحوه برداشتن آن بسیار مهم است و باید طبق گفته های دکتر عمل بینی مورد انجام قرار بگیرد که به فرم جدید آسیبی وارد نشود.

ماساژ بعد از رینوپلاستی

همانطور که می دانید جراحی بینی به بستری در بیمارستان نیازی ندارد و برای ریکاوری و بهبودی کامل باید در منزل استراحت کنید. البته نه به معنای استراحت مطلق و بدون تحرک ، و همچنین مواردی که جراح بینی به شما بیان کرده است را در قالب مراقبت های بعد از جراحی بینی بایستی کاملا اصولی و درست انجام دهید. یکی از این موارد ماساژ بینی بعد از جراحی می باشد که موجب کم شدن میزان تورم و بیشتر شدن جریان خون می شود. در حالتی که این کار را به درستی فرا گرفته باشید می توانید به تثبیت و ماندگاری بیشتر فرم به دست آمده کمک بیشتری کنید.
به طبع نحوه ماساژ بینی در استخوانی و گوشتی با یکدیگر بسیار متفاوت خواهد بود. ماساژ بینی یکی از مهمترین موارد در مراقبت های بعد از جراحی بینی است ، پروسه ای بدون درد و ناراحتی می باشد که می تواند باعث بهبود وضعیت بینی شود. انجام این حرکات باید به آرامی و ملایمت انجام شود که به پوست بینی آسیبی وارد نشود.

نظرات بسته شده است.