تزریق آمپول بعد از جراحی بینی

آیا نیاز به تزریق آمپول بعد از جراحی بینی وجود دارد؟

چه نوع بینی هایی ممکن است نیاز به تزریق آمپول داشته باشند؟ چه نوع آمپولی و چه میزان باید تزریق کرد؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده می شود.

همه بینی ها بعد از عمل زیبایی بینی نیازی به تزریق ندارند و تنها بینی هایی که دارای پوست ضخیم بوده  یا به اصطلاح بینی گوشتی هستند، نیاز به تزریق دارند. علت تزریق در بينى هاى با پوست ضخيم به دلیل آن  است که اين گونه بينى ها مستعد تولید بافت اضافه زیر پوست هستند . این بافت اضافه باعث متورم شدن نوک بینی و قسمت پشت بینی می شود و حالت زیبای پشت بینی را از بین می برد.
عمل زیبایی بینی دکتر گلی

زمان انجام تزریق

بعضی از جراحان زیبایی بینی در این گونه بینی ها ، حین عمل تزریق را انجام می دهند و بعضی دیگر یک هفته بعد از عمل انجام تزریق را به بیماران توصیه می کنند.

نوع آمپول

آمپول تزریقی از جنس کورتون است و تریا مسینولون نام دارد. باید توجه داشت که این آمپول در بینی های با  ضخامت پوست نازک تا متوسط و بینی های استخوانی تزریق نشود و براساس صلاح دید جراح زیبایی بینی اقدام صورت پذیرد .  زیرا که ممکن است باعث از بین رفتن بافت زیر پوستى در پوست های نازک گردد. این حالت باعث ایجاد پوست نازک و رنگ پریده در ناحیه ی تزریق می شود.

توصيه دكتر گلى در ارتباط با تزریق آمپول بعد از جراحی بینی

بنده این تزریق را حدود دو ماه بعد از عمل انجام می دهم تا ابتدا تورم ناشی از عمل فرو كش كند و اگر تورم اضافه ای مانده باشد که با چسب زدن از بین نرفته باشد با تزریق آمپول برطرف می شود. تزریق به طور معمول  یک بار و به تشخیص جراح بینی می توان تا سه مرتبه تکرار کرد.
این تزریق باید توسط جراح بینی انجام گیرد زیرا باید به میزان لازم رقیق شود و نیز در مکان های خاصی از بینی انجام گیرد. بعداز تزریق به مدت یک تا دو هفته توصیه به چسب زدن می شود.

 

نظرات بسته شده است.