تفاوت جراحی بینی باز و بسته

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

جراحی زیبایی بینی را با دوروش بسته و باز انجام می دهند.  در روش های قدیمی تر بیشتر از روش بسته جهت جراحی بینی استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در برخی موارد از جراحی بسته استفاده میکنند. در این مقاله می پردازیم به تفاوت جراحی بینی باز و بسته تا با هر دو روش جراحی بینی و مزایای آن ها بیشتر آشنا شوید.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

جراحی بینی با روش بسته  (CLOSE)

در روش بسته برشها از داخل بینی زده می شوند و بعد از آن پوست توسط وسیله ای مخصوص بالا نگه داشته می شود تا جراح بینی بتواند روی بینی کار انجام دهد. دید چشم در این روش کمتر است. در این روش از طریق برش های داخلی که بالا و پایین داده می شوند، غضروفهای نوک بینی را اصلاح میکنند و بیرون می کشند.  روش بسته بیشتر برای افرادی که قوز کوچکی دارند و نمی خواهند تغییرات خاصی در نوک بینی ایجاد گردد مناسب است. در این روش درد و تورم کمتر است و ترمیم ها سریعتر انجام میگیرد.

 

مزایای روش بسته

  • درد و تورم کمتر
  • جای بخیه و برشی بر روی پوست دیده نمی شود
  • زمان عمل کوتاهتر

روش جراحی بینی بسته

جراحی بینی با روش باز  (OPEN)

در روش بسته برشی در بین سوراخ های بینی یا همان ناحیه کلوملا می زنند. در این روش پوست بینی را بلند می کنند و جراح می تواند تمامی قسمت های بینی را مشاهده کند و راحتتر و با دقت بیشتر زیر دید مستقیم جراحی بینی را انجام دهد. این نکته را باید بدانید که برش پره های بینی هیچ ربطی به جراحی باز و بسته ندارد و جهت کوچک کردن سوراخ های بینی برش داده می شود و در هر دو روش جراحی اگر پره های بینی بزرگ باشد جهت کوچک کردن آن باید برش داده شود.

 

مزایای روش باز

  • دید جراح بهتر است
  • قدرت مانور و توانایی انجام عمل در این روش بیشتر است

 

روش جراحی بینی باز

 

اکثر پزشکان ترجیح می دهند که از روش باز جهت جراحی بینی استفاده نمایند زیرا دید بهتری از آناتومی بینی دارند و اگر بینی بر اثر تصادف یا ضربه ای دفرمه شده باشد یا اینکه فرد دچار انحراف بینی شدیدی به همراه کجی بینی باشد ترجیح می دهند که حتما از روش جراحی باز استفاده نمایند.

 

عمده ترین تفاوت جراحی بینی باز و بسته بین نحوه برش آن می باشد. که در روش باز برش در ناحیه کلوملا زده می شود که با تبحر پزشک و مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی جای برش به مروز زمان از بین می رود و باقی نمی ماند.

انواع بینی

میزان ضخامت پوست از جمله عواملی است که در نتیجه جراحی بینی بسیار اثر گذار می باشد. ممکن است میزان ضخامت پوست در برخی بینی ها کم و در برخی بینی ها بیشتر باشد که این امر موجب شده تا بینی ها به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم بندی شوند.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

ضخامت پوست در بینی استخوانی بسیار کم بوده ولی در بینی های گوشتی به نسبت بیشتر است.

این موضوع باعث شده تا بینی های استخوانی از انجام انواع جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی نتایج بسیار مطلوبی کسب نماید اما بینی های گوشتی تنها قادر به انجام جراحی بینی طبیعی هستند. چرا که چنانچه به صورت فانتزی عمل شوند، ظرافت و هنر دست جراح به خوبی قابل مشاهده نیست.

بینی های استخوانی از ساختار و استخوان مستحکمی برخوردارند اما بینی های گوشتی غضروف هاى ضعیفی دارند.

برگشت پذیری بینی های گوشتی

با توجه به اینکه امروزه جراحی بینی گوشتی کاهنده نیست و از گرافت گذاری و تقویت غضروف استفاده می شود، از برگشت پذیری و افتادگی نوک بینی جلوگیری خواهد شد.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته

هزینه جراحی بینی بسته و باز

به طور کلی هزینه جراحی بینی به روش آن بستگی ندارد. هزینه های این جراحی بر اساس میزان ایرادات بینی ، دستمزد جراح و سایر هزینه های جانبی بستگی دارد که پس از معاینه اولیه توسط جراح بینی مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است انتخاب روش جراحی بینی به مهارت و سلیقه بیمار بستگی دارد.

جراحی بینی با لیزر

علی رغم تبلیغاتی که امروزه درباره جراحی بینی با لیزر زیاد به گوش می خورد و با وجود تمام پیشرفت هایی که لیزر در همه زمینه های پزشکی و غیر پزشکی داشته ، هنوز قادر به ایجاد برش و تغییرات در ساختار و استخوان بینی نیست. لیزر تنها به صاف و صیقلی شدن پوست کمک می کند و می تواند در از بین بردن جای بخیه ها موثر باشد.

نظرات بسته شده است.