جراحى قوز بینی

جراحى قوز بینی

برآمدگی پشت بینی را که شامل برجستگی های غضروفی استخوانی هستند را قوز بینی می نامند . این قوز می تواند تنها یک برجستگی وسط بینی باشد و یا از ریشه بینی تا نوک بینی گسترده باشد .
یکی ازاقدامات لازم در عمل جراحی بینی برداشتن قوزبینی با ابزارهای لازم است و ایجاد یک نیم رخ بینی مناسب وزیبا است .
نیم رخ ایده آل بینی در آقایان صاف است به نحوی که پشت بینی و نوک بینی در یک راستا قرار می گیرد ، اما در خانم ها بهتر است نوک بینی حدود یک تا دو میلی متر بالاتر از پشت بینی قرار گیرد .
قوز کاذب چیست ؟
در بعضی از افراد ریشه بینی ناحیه زیر ابروها و نزدیک چشم ها فرورفته است . به عبارت دیگر زاویه بین پیشانی و بینی حدود 135 درجه است و اگر این زاویه کمتر از این میزان باشد در ریشه بینی گود رفته است ، در این حالت به نظر پشت  بینی برآمده است . این حالت قوز کاذب است و با پرکردن این ناحیه با غضروف خرد شده حین عمل بینی ، نیم رخ صاف بدست خواهد آمد و نیازی به برداشتن برآمدگی پشت بینی نیست چراکه با برداشتن آن بینی کوتاه و فرو رفته بدست می آید .
جراحی تنهای قوز بینی
من می خوام قوز بینی را عمل کنم آیا امکان پذیر است ؟
به افرادی که به جراح بینی مراجعه می کنند و تنها درخواست جراحی قوز بینی را دارند باید این نکته را یادآور شد که تنها برداشتن قوز بینی ملاک زیبایی نخواهد بود و بعد از برداشتن قوز بينى باید ترمیم پشت بینی با دوختن غضروف ها و یا قرار دادن غضروف خرد شده انجام داد تا نیم رخ صاف و بدون نامنظمی بدست آید .
توصیه دکتر گلی :
در این موارد که بیماران خواستار عمل جراحی قوز بینی به تنهایی هستند بنده توصیه می کنم که تصمیم گیری را به جراح بینی خود بسپارید زیرا که گاهی اوقات نیاز به جمع کردن نوک بینی و یا اصلاح زوایای بینی نیز وجود دارد .
در بعضی از افراد نیز نیاز به جمع کردن و باریک کردن استخوانهای کناری بینی هست به این خاطر جراحی قوز بینی به تنهایی ممکن است نتیجه ایده آل نداشته باشد و نیاز به عمل مجدد باشد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی

نظرات بسته شده است.