جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر : مراجعه کنندگان به مطب و یا کلینیک زیبایی بنده، گاهی تحت تاثیر بعضی از دوستان و یا تبلیغات بعضی افراد غیر متخصص اصرار به انجام عمل جراحی بینی به روش لیزری دارند.

لیزر در زمینه دیگر علم پزشکی پیشرفت زیادی داشته است ولیکن در زمینه ی جراحی بینی هنوز آنقدر پیشرفت نکرده است و در حال حاضر بیشتر جنبه ی تبلیغات دارد.

 

جراحی بینی با لیزر

 

از لیزر فقط گاهی موارد در برش پوستی روی بینی استفاده می شود که تفاوتی در نتیجه ی نهایی روی جای زخم و محل برش توسط جراح بینی نخواهد داشت.

استفاده از لیزر هیچ جایگاهی در برداشتن قوز بینی یا انحراف بینی یا افتادگی آن ندارد، هیچ تغییر اساسی بر روی غضروف استخوان بینی انجام نمی شود، در این موارد می بایست توسط جراحی بینی بافت های اضافه را برداشت و بینی را ترمیم کرد.

عمل جراحی بینی با لیزر

به طور کلی به جز چند مورد خاص از ضایعات پوستی بینی که استفاده شود ، کاربرد لیزر برای زیبایی بینی جایگاهی ندارد.

  • بعضی موار د بر روی پوست اختلالاتی به وجود می آید که در این حالت،بینی دچار مشکل بد شکلی در ظاهر شده است. این موارد به دلیل وجود باکتری در منافذ پوست ایجاد شده است و به صورت برآمدگی های قرمز رنگ بر سطح پوست بروز می کند که لیزر باعث بهبود پوست می شود
  • در عارضه ی دیگری که پوست بسیار ضخیم شده است و نوک بینی بسیار بزرگ شده است را می توان تا حدودی جهت بهبود پوست بینی از لیزر استفاده نمود.

 

گاهی اوقات در بعضی از بینی هایی که تنها یک قوز وجود دارد و نیاز بیشتری به برش های بر روی پوست وجود ندارد،توسط بیماران و یا متاسفانه بعضی از همکاران اینگونه القا شده است که توسط لیزرعمل انجام پذیر است،در این روش که روش بسته یا close  محسوب می شود ، در واقع برش روی پوست بینی وجود ندارد و برش جراحی از داخل بینی انجام یافته است و هیچ گونه لیزری در کار نبوده است.

گاهی موارد نیز که فرورفتگی هایی رو پشت بینی وجود دارد، با تزریق ژل می توان آن را به صورت موقت یک تا 2 سال پر کرد و اصلاح نمود.این مراجعه کنندگان هم ممکن است به دوستان خود بگویند که لیزری عمل جراحی بینی را انجام داده اند که جنبه تبلیغاتی دارد و ربطی به جراحی لیزری بینی ندارد

نظرات بسته شده است.