جراحی بینی و جراحی فک

جراحی بینی و جراحی فک (ارتودنسی )

مشکلات و گرفتگی بینی بر روی رشد فک اثر می گذارد و هم چنین عدم رشد فک می تواند بر روی ظاهر بینی و صورت اثر بگذارد .

در سنین رشد، انحراف بینی و یا گرفتگی های بینی باعث می شود که فرد نتواند از راه بینی نفس بکشد و این موضوع باعث می شود که از راه دهان تنفس انجام گیرد به این خاطر به مروز زمان حین خواب دهان باز بماند و فک های بالا و پایین تغییر شکل نمایند ، به نحوی که فک بالا به سمت جلو و فک پایین به سمت عقب رشد کند ، این تغییر رشد باعث می شود که دندانها نیز کج رشد کنند و در یک ردیف رشد نکنند و به شکل نامرتب قرار گیرند .اين افراد نياز به به اصلاح دندانها يا ارتودنسى دارند.

البته در این موارد ابتدا باید مشکل بینی اصلاح گردد و انحراف و گرفتگی آن برطرف شود چرا که اگر این مساله اصلاح نشود بعد از عمل ارتودنسی ، احتمال بازگشت اختلالات دندانی وجود دارد .

در موارد خفیف اختلالات دندانی می توان از ارتودنسی جهت مرتب کردن دندانها استفاده نمود در این موارد به آرامی و کندی ایرادات دندانها اصلاح می شود .انجام عمل جراحی زیبایی بینی در کسانیکه سیم های ارتودنسی دارند مشکلی ندارند .

 

در کسانیکه تنها فک پایین عقب رفته باشد و دندانهای مرتب داشته باشند می توان جهت جلو آمدن فک از پروتز چانه استفاده نمود، در این بیماران درصورتیکه فک آنها اصلاح نشود و به تنهایی جراحی بینی انجام گیرد ، به دلیل عقب بودن چانه ، بزرگ بودن بینی برای فرد هم چنان به نظر می رسد و پس از اصلاح چانه تناسب بین بینی و صورت برقرار شده و احساس بزرگ بودن بینی به بیمار دست نخواهد داد .

3-300x300

اما در مواردی که اشکالات فک شدید باشد به نحوی که علاوه بر مشکلات دندانها فک نیز مشکلی داشته باشند ،نياز به جراحى فك جهت جابجايى فك ها و نيز ارتودنسى دارند.در اين موارد هم ابتدا بايد انحراف بينى بر طرف شده باشد.

نظرات بسته شده است.