سرما خوردگی بعد از عمل بینی

سرما خوردگی بعد از عمل بینی

سرما خوردگی بعد از عمل بینی : در بسیاری از افراد مشاهده می شود زمانی که فرد جراحی بینی انجام می دهد به سرما خوردگی مبتلا می شود و دچار عطسه ، آبریزش بینی و سرفه و … می شود و همین مساله باعث نگرانی در بیمار می شود در این مقاله می خواهیم در مورد مدیریت سرماخوردگی بعد از عمل رینوپلاستی صحبت کنیم .

 

سرماخوردگی بعد از عمل بینی

 

آیا سرما خوردگی بعد از عمل بینی بر روی نتایج جراحی بینی تاثیر می گذارد ؟

بعد از عمل بینی ، بینی به طور عادی دارای ورم زیادی است و وقتی فردی دچار سرماخوردگی می شود باید یک سری نکات را رعایت کند تا بر روی نتایج بینی تاثیر نگذارد بهتر است راحت تر بگوییم شما عمل بینی را انجام داده اید و از آن جا که بینی شما هنوز به طور کامل بهبود نیافته این عملکرد شما است که می تواند تا حدودی بر روی بینی تاثیر داشته باشد بهتر است برای نتایج جراحی بینی به نکات زیر دقت کنید .

  • فین نکنید: بعد از عمل در صورتی که دچار سرماخوردگی شدید بهتر است به هیچ وجه فین نکنید و در صورتی که دچار آبریزش بینی شدید با یک دستمال به آرامی پاک کنید به گونه ای که به بینیتان فشاری وارد نشود.
  • در حین خواب سرتان را بالا بگیرید: شما در هر حالتی چه حالتان خوب باشد چه سرما خورده باشید باید هنگام خواب یا دراز کشیدن سرتان کمی بالاتر از بدنتان قرار بگیرد هنگامی که شما سرما می خورید امکان دارد که بی حال باشید و در صورتی که این مورد را رعایت نکنید تورم بینی شما بیشتر خواهد شد .
  • استفاده از اسپری نمکی: همان طور که گفته شد شما نباید فین کنید و امکان دارد تمامی راههای بینی شما بسته شود که تنفس برایتان مشکل شود شما می توانید 2 روز بعد از عمل بینی از اسپری نمکی استفاده کنید این اسپری باعث می شود مخاط داخل بینی شما مرطوب شود و سپس شما به آرامی با دستمال پاک کنید .

 

سرماخوردگی بعد از عمل بینی

 

نکات دیگر بعد از عمل بینی عبارتنداز:

  • مایعات زیاد مصرف کنید: سعی کنید بعد از عمل بینی زیاد مایعات بنوشید و استفاده از آب ، آبمیوه ، غذاهای آبکی به بهبود هر چه سریعتر سرماخوردگی و ورم بینی شما کمک می کند.بهتر است از نوشیدنی های کافئین دار استفاده نکنید .
  • آبریزش بینی : بعد از عمل بینی آبریزش بینی بسیار طبیعی است بهتر است برای درمان سریع تر از شستو شوی نمکی استفاده کنید و قرص آنتی هیستامین بخورید .
  • استفاده از ویتامین و پروتئین: استفاده از ویتامین و پروتئین ها از یک ماه قبل از عمل بینی و یک ماه بعداز عمل بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورتی که از ویتامین و پروتئین استفاده کنید بهبودی زخم ها زودتر صورت می گیرد و سیستم ایمنی بدن قوی تر خواهد بود.
  • با جراح بینی خود صحبت کنید: در صورتی که بعد از عمل بینی با سرماخوردگی مواجه شدید با جراح بینی خود صحبت کنید واز داروهای تجویز شده توسط پزشکتان استفاده کنید زیرا امکان دارد برخی از داروها روند کاهش تورم را کند تر کند .

نظرات بسته شده است.