موفقیت جراحی بینی

موفقیت جراحی بینی

آیا جراحی بینی تضمینی است ؟
آیا از نتیجه ی عمل جراحی راضی می شوم؟
چه عواملى باعث می شود كه نتیجه عمل بینی مورد قبول قرار گيرد؟
چرا بعضی از بیماران از نتیجه ی عمل بسیار راضی هستند و بعضی از بیماران ناراضی؟

جراحی ایده آل آن است که بر اصول علمی و زیبایی شناسی انجام شود.

در این حالت نتیجه ی عمل جراحی مورد قبول خواهد بود، با این وجود بعضی از عوامل باعث می شود که نتیجه ی عمل و در صد موفقیت و رضایت عمل بالاتر باشد.
این عوامل را در موارد زیر بحث می کنیم .

١- پوست بینی

پوست عامل بسیار مهم در نتیجه نهایی جراحی بینی است. بینی های با پوست ضخیم و یا به اصطلاح گوشتی به دلیل وجود ضخامت بالای پوست و همراه داشتن غدد چربی درون پوست،بعد از عمل نوک بینی متورم تر خواهد بود، و زمان طولانی تری را در جذب تورم خواهند داشت.
در پوست های  بسیار نازک نیز ممکن است نا منظمی های زیر پوست دیده شود . به این خاطر ضخامت پوست به خصوص ناحیه نوک بینی بین این دو حالت ایده آل است.

٢- غضروف های بینی

بینی هایی با غضروف های قوی و محکم نتیجه ی عمل خوبی خواهند داشت . در این موارد غضروف هاى قوى نوک بینی را برجسته و خوب نشان خواهند داد و افتادگی بینی در آینده نخواهیم داشت.اما بینی با غضروف های ضعیف و نازک و پایه های لرزان ، در صورت تضعیف غضروف بینی و عدم تقویت مناسب غضروف ، احتمال افتادگی نوک بینی در آینده وجود خواهد داشت .

٣- کجی بینی

در بینی های کج و منحرف به علت خاصیت ذاتی غضروف و تمایل آن به انحراف ، ممکن است مختصری اختلاف یا انحراف در بینی بعد از عمل پیش آید.در واقع هرچه بینی کج تر باشد، احتمال آنکه بعد از عمل این اختلاف باقی بماند وجود دارد.
در بینی های به شدت منحرف به طور معمول دو مرحله نیاز به عمل هست، این موضوع در مشاوره ها ی قبل از عمل باید صادقانه به بیمار گفته شود.

موفقیت در جراحی بینی

٤- جراحی بینی ترمیمی

جراحی ترمیمی بینی شرایط متفاوتى دارند، بسیار موارد مشکل خاصی نیست و نتیجه عمل ایده آل خواهد بود.در تعدادی از موارد که در عمل اول مقدار زیادی از بافت بینی برداشته شده است ممکن است چسبندگی پوست و مخاط وجود داشته باشد . که در این موارد عمل سخت تر خواهد بود و احتمال دارد که نتیجه ایده آل به دست نیاید.

٥- شرایط روحی روانی

افرادی که اختلال وسواسی دارند، علی رغم جراحی مطابق اصول زیبایی شناسی و بدون ایراد ، از نتیجه عمل ناراضی هستند.این گونه افراد تحت تاثیر صحبت های افراد دیگر قرار دارند و نیز ممکن است تمایل به عمل مجدد داشته باشند که باید گفت این افراد هیچ وقت رضایت کامل نخواهند داشت.

در پایان

باید گفت که اگر پوست بینی ضخیم همراه با غدد چربی فراوان و جوش های پوستی و نیز نوک پهن و افتاده باشد ، نتیجه عمل ایده آل نخواهد بود و درصد موفقیت عمل پایین می آید وممکن است کمتر از 50 درصد باشد.
در بینی های بسیار کج و منحرف درصد موفقیت عمل بالاتر از 50 درصد است اما به طور صد در صد تمامی ایرادات و اختلالات قابل اصلاح نخواهند بود.

نظرات بسته شده است.