کوچک کردن سوراخ های بینی

جراح بینی می تواند رینوپلاستی را از قسمت داخلی سوراخ بینی انجام دهد، نه از جایی که سوراخ بینی به گونه ختم می شود. ایجاد یک برش برای کوچک کردن  سوراخ بینی در خارج از بینی، احتمال بروز زخم را افزایش می دهد. جراح معمولاً ترجیح می دهد اسکار را در قسمت داخلی سوراخ ایجاد کند این تکنیک می تواند پایه های بینی شما را محدود کند، طول پیوند های سوراخ بینی  را کاهش می دهد و بینی  را کوچکتر می کند. در صورتی که علاقه مند هستید درباره کوچک کردن سوراخ های بینی و این نوع از جراحی بینی اطلاعات فزاینده کسب کنید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

کوچک کردن سوراخ های بینی

 

اندازه سوراخ بینی مناسب برای هر بیمار متفاوت است. در جراحی کوچک کردن سوراخ های بینی هدف این است که بینی جدید را با صورت هماهنگ و با کل صورت ترکیب کنیم. شما می توانید عرض بینی را متقارن کنید با کشیدن دو خط عمودی خیالی از مرز داخلی هر چشم تا قسمت های جانبی بینی. فاصله بین خطوط برابر با عرض بینی شماست. کوچک کردن نوک بینی های بزرگ  باعث می شود که سوراخ بینی به سمت گونه ها برسد .

کوچک کردن سوراخ های بینی با جنس های مختلف

  • بینی های غضروفی :در این نوع بینی های با برداشتن غضروف بینی باعث کوچک تر شدن اندازه بینی می شود در نتیجه از سوراخ های بینی هم کم می شود .
  • بینی های غضروفی گوشتی : با برداشتن قوز بینی افتادگی بینی توسط پزشک اصلاح می شود در نتیجه باعث می شود از پهنای بینی و سوراخ های بینی کاسته شود .

 

کوچک کردن سوراخ های بینی

 

یکی از نکات بسیار قابل توجه این است اکثر مراجعه کنندگان و یا کسانی که به جراحی زیبایی بینی فکر می کنند از پزشک توقع دارند که بینیشان را بیش از اندازه کوچک کنند و گاهی اوقات فراموش می کنند که بینی وظیفه دارد که تنفس ما به خوبی انجام شود و در صورتی که بینی بیش از اندازه کوچک شود و ما بخواهیم بیش از حد طبیعی کوچک کردن سوراخ های بینی انجام شود ، حتما دچار مشکلات تنفسی می شویم که بعد ها سبب آن آسیب می بینیم.

اندازه مناسب سوراخ بینی

اندازه مناسب حفره های بینی در هر فرد با توجه به تناسبات دیگر صورت وی متفاوت است. چرا که ساختار کلی صورت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برای آن که بتوانید تشخیص دهید که حفره های بینی شما باید چه اندازه ای داشته باشد تا فرم بینی تان زیبا به نظر برسد ، لازم است بررسی های زیر را انجام دهید:

  • ابتدا در مرز داخلی چشم ها خود دو خط عمود بکشید.
  • خط عمود را تا ناحیه کناره بینی ادامه دهید.
  • فاصله ای که بین دو خط عمود وجود دارد ، پهنا بینی شما را نشان می دهد و امتداد آن نشان دهنده مرز سوراخ های بینی است.

برخی از افراد به دلیل مسائل ژنتیکی ، حفره های بینی شان به سمت گونه کشیده شده و بزرگ تر از اندازه استاندارد به نظر می رسد. بزرگ بودن حفره های بینی حتما اندازه بینی را بزرگ تر نشان می دهد ؛ لذا برای رفع این عارضه نیازمند کوچک کردن سوراخ های بینی به وسیله جراحی هستند.

برای انجام کوچک کردن حفره های بینی نیازمند انتخاب بهترین جراح بینی در تهران هستید. چرا که این پروسه به هر حال چالش های خود را دارد و همیشه بهترین متخصص ، نتیجه ایده آل تری ایجاد می کند.

انواع روش های کوچک کردن سوراخ های بینی

به طور کلی عمل زیبایی بینی و کاهش سایز حفره های بینی از دو روش انجام خواهد شد :

  1. جراحی بینی به روش باز
  2. عمل بینی به روش بسته

اینکه عمل زیبایی بینی از طریق کدام روش صورت گیرد، به مهارت ، تجربه و سلیقه جراح بستگی خواهد داشت. همچنین برای کوچک کردن سوراخ های بینی ، به روش جراحی توجهی نخواهد شد و فارغ از اینکه جراحی به صورت باز انجام می شود یا بسته ، برش هایی در این نواحی ایجاد می شوند.

در ادامه هر یک از دو روش بالا را توضیح خواهیم داد.

جراحی بینی به روش باز

در جراحی باز بینی ، برش های ایجاد شده در تیغه میان دو سوراخ بینی که اصطلاحا به آن کلوملا گفته می شود، ایجاد خواهد شد و پوست بینی توسط ابزاری مخصوص از استخوان فاصله گرفته و در نهایت ایرادات ظاهری و عملکردی بینی برطرف می شوند.

از مزایای عمل زیبایی بینی به روش باز می توان به کم بودن میزان خطا و ریسک بروز عوارضی همچون نامتقارن شدن سوراخ های بینی  یا مشکلات تنفسی بعد از کوچک کردن سوراخ های بینی اشاره نمود، چرا که در این جراحی ، جراح اشراف و دید کامل به ساختار بینی خواهد داشت.

از دیگر مزایای این روش می توان به این گزینه اشاره کرد که تمام ایرادات جزئی و کلی بینی نیز برطرف می شوند.

 

کوچک کردن سوراخ های بینی

 

جراحی بینی به روش بسته

در جراحی بسته بینی هیچ گونه برشی در سطح خارجی پوست ایجاد نمی شود و به بافت پوست آسیبی نخواهد رسید. به این صورت که برش ها از داخل سوراخ های بینی ایجاد می شوند. در این روش دید جراح محدود است و به همین دلیل معمولا به کار گیری این روش در اولویت دوم جراحان بینی قرار دارد. از این رو توصیه می کنیم برای کوچک کردن سوراخ های بینی از جراحی باز بهره مند شوید.

عمل بینی به روش بسته تنها برای افرادی مناسب است که بینی آن ها ایراد چندانی خصوصا در نوک بینی ندارد. طی این روش تنها ایرادات جزئی بینی برطرف خواهد شد. اما از آنجایی که در جراحی بسته بینی در مقایسه با متد باز ، برش چندانی ایجاد نمی شود، میزان تورم و کبودی بینی کمتر بوده و دوران نقاهت نیز کوتاه تر است.

تصمیم گیری برای جراحی بینی

پارامترهای زیادی در بینی وجود دارد که ممکن است اندازه حفره های آن را بزرگ تر از حد معمول نشان دهد. شما می توانید با انجام عکس برداری متوجه عارضه ای شوید که سبب بزرگ نشان دادن حفره می شود. پس از آن تصمیم برای کوچک کردن سوراخ های بینی بسیار راحت تر می شود. جراح ماهر بینی در این زمینه می تواند مشاور و راهنمای خوبی باشد. برای دریافت بهترین مشاوره و اخذ بهترین تصمیم حتما پزشک مورد اعتمادی در این زمینه پیدا کنید.

هزینه کوچک کردن سوراخ های بینی

به طور کلی هزینه عمل زیبایی بینی به فاکتور های مختلفی همچون میزان ایرادات بینی ، دستمزد جراح و غیره بستگی دارد که پس از معاینه توسط جراح مشخص می شود. بنابراین نمی توان هزینه دقیقی درباره کاهش سایز حفره های بینی اعلام کرد. پیشنهاد می دهیم برای اطلاع از قیمت دقیق ، ابتدا بهترین جراح بینی تهران را برگزیند و پس از آن طی قرار ملاقاتی ، مشاوره های لازم را دریافت کنید و از هزینه های این فرآیند آگاه شوید.

نظرات بسته شده است.