ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

آیا می دانید منظور از ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی چیست؟ در این مقاله می خواهیم شما عزیزان را با بررسی های لازم قبل از جراحی بینی آشنا کنیم .

 

ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

 

بررسی افراد متقاضی در ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

نتیجه نهایی هر عمل جراحی زیبایی بینی همان قدر به مهارت جراح وابسته است که به ساختمان بینی بیمار نیز وابسته است .دو بینی کاملاً مشابه وجود ندارد پس یک روش یکسان استاندارد جهت بازسازی تمام بینی ها وجود ندارد.

توانایی تشخیص قابلیت ها و محدودیت ها مربوط به هر بیمار لازمه رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از جراحی می باشد .گاهی بیمارانی با بدشکلی جزئی ( مثلاً یک قوز کوچک ، نوک بینی اندک برجسته ، بینی کمی پهن ) بهترین کاندید برای گرفتن نتایج تقریباً کامل جراحی هستند.

به علت جزئی بودن مشکل اولیه این گروه از بیماران عموما انتظار نتیجه کامل می رود. نتایج جالب توجه جراحی در بیمارانی که دارای بدشکلی شدید با ایده آل های زیبایی هستند (قوز بزرگ بینی ، بینی دراز و به پایین خمیده ، بینی پیچدار ) مشاهده می شود. این بیماران عموماً نقایص جزئی ممکن را به علت ایجاد نتیجه کلی خوب ، تحمل می کنند مسئولیت اصلی جراح برقراری تعادل بین آرزوها و خواسته های بیمار و آن چه که با توجه به قابلیت های کالبد شناسی هر بینی امکان پذیر است می باشد .

کیفیت پوست شاخص عمده نتیجه جراحی است ونقش قابل معنا داری در برنامه ریزی قبل از عمل دارد .پوست بسیار ضخیم ، غنی از غدد چربی پوست و بافت زیر جلدی از نظر نتیجه گیری بدترین وضعیت را  دارد.

در بیماران با پوست ضخیم از اسکلت استخوانی – غضروفی نمی توان بیش از حد بافت اضافی برداشت چون بینی خیلی کوچک تر می شود .

عدم جمع شدن پوست ضخیم به مقدار دلخواه در این افراد ممکن است منجر به ایجاد زخم زیاد در بافت نرم شده و بدشکل شدن ظاهر بینی شود و حتی ضخیم شدن بافت نرم می تواند به بدشکلی منقار طوطی منجر شود.

عکسبرداری در ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

عکس های رنگی استاندارد قبل از عمل و به طور سریال بعد از عمل بیمار جراحی زیبایی بینی شده ، برای جراح جراحی زیبایی بینی همانند عکس های استخوان برای یک ارتپد یا نوار قلب برای متخصص قلب بسیار با اهمیت است.

ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

فواید عکس های قبل و بعد از جراحی بینی

  • راهنمای مهمی جهت برنامه ریزی روش جراحی هستند
  • مدارک قطعی برای ارزیابی جراح و بیمار به شمار می آیند
  • ابزار با ارزشی برای آموزش می باشند
  • مدارک قطعی برای پزشکی قانونی محسوب می شوند.

پاراکلینیک در ارزیابی قبل از جراحی زیبایی بینی

گستردگی آزمون های آزمایشگاهی مورد نیاز قبل از عمل برای هر بیمار مخصوص به خود بیمار می باشد به طور معمول آزمایشات زیر انجام می شود.

  • بررسی اتوماتیک بیوشیمی
  • شمارش کامل سلول های خون
  • آنالیز ادرار
  • بررسی وضعیت انعقادی ( به طور معمول شامل شمارش کامل سلول های خونی ، شمارش پلاکت و … )

سایر آزمون های مورد نیاز بستگی به شرح حال و نیاز هر بیمار دارد این اطلاعات به کمک گرفتن شرح حال کامل از اختلالات خونریزی دهنده بیمار و سابقه ی این بیماری ها در خانواده تکمیل می شود.

نظرات بسته شده است.