اسکار عمل بینی

اسکار عمل بینی

اسکار عمل بینی یکی از نکات نگران کننده بیماران است.  بسیاری از مراجعین و افراد خواستار جراحی بینی که مستعد گوشت اضافه یا بدزخمی هستند، از ایجاد اسکار یا اثرات زخم جراحی بینی بسیار هراسان و نارحتند . دکتر محمد گلی جراح بینی اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار کاربران و مراجعین خود قرار می دهد .

 

 

اسکار عمل بینی

 

اسکار چیست ؟

هر بخش یا ناحیه ای از پوست که دچار پارگی و جراحت شده باشد ، ممکن است پس از بهبودی زخم ، اثر آن به جای بماند. در افراد بدزخم این عارضه شدید تر است و اثر زخم یا اسکار ممکن است به حالت بدرنگ و با رنگ متناقض یا به شکل برجسته و فرورفته و ناهموار به چشم آید .

اگر ساختار اسکار از درون پوست و در لایه های داخلی ایجاد شده باشد ، راه درمان آن تزریق استروئید است و همچنین ماساژهای درمانی و تکنیکی پس از تزریق استروئید تا حد بسیار زیادی در درمان اسکار داخلی نقش دارند.

لازم به ذکر است که همه اعمال جراحی منجر به ایجاد اسکار می شوند . اما در جراحی های زیبایی ، با دانش تجربی و تخصصی جراحان ، تا حد ممکن جایگاه برش جراحی از دید پنهان می شود. زیرا هدف اصلی از جراحی ، ایجاد منظره ای زیبا و حالتی متعادل است به همین دلیل دیده شدن اثر جراحی و جای برش صحیح نیست ولی در جراحی های درمانی که هدف حفظ حیات و سلامتی بیمار است ، درمان عاضه و مشکل در درجه اول اهمیت جای می گیرد و مصون ماندن اسکار چندان مهم نیست .

 

امکان پیدایش اسکار عمل بینی

 

عمل بینی

عمل جراحی بینی با هدف زیبایی و درمانی به گونه ای صورت می پذیرد که کمترین آسیب و اشکال به عملکرد و بخش های سالم وارد شود .

اسکار عمل بینی در تمامی بیماران به مرور زمان محو شده و از دیدها پنهان می ماند . برای پیشبرد این عمل اگر روش جراحی باز اتخاذ شود، برش جراحی در خط تای پوستی کناره پره های بینی اعمال شده و برشی دیگر در کلوملا زده خواهد شد تا پوست بینی به کل بالا برود و اقدامات تخصصی به راحتی انجام گیرد.

این دو برش مذکور پس از بهبودی به سختی قابل مشاهده و تشخیص می باشند. و در جراحی به روش بسته نیز ، اسکار عمل بینی در داخل سوراخ ها جای می گیرد و به هیچ عنوان دیده نخواهد شد .

نظرات بسته شده است.