بارداری پس از جراحی بینی

بارداری پس از جراحی بینی :

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی در سنین باروری قرار دارند به همین دلیل در برخی از بیماران خواه نا خواه این جراحی با بارداری همزمان شده یا ممکن است بارداری پس از جراحی بینی اتفاق بیفتد . لازم است بدانید که جراحی بینی از نوع عمل های سنگین و تهاجمی است که فیزیک بدنی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد در این باره رسیدن به دوره نقاهت و بهبودی نیازمند زمان است تا بیمار حالت عادی و سلامت طبیعی را بازیابد . علاوه بر این مشاهده نتایج جراحی و رسیدن به شرایط دلخواه نیز زمان بر است زیرا ورم های موجود و التهاب های ناشی از جراحی باید به مرور بهبودی یافته و از بین بروند . این طبیعت بدن و سلول های زنده است . به همین خاطر محدودیت هایی پس از جراحی بینی توصیه می شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود .

بارداری پس از جراحی بینی

بارداری :

گاه خانم هایی که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند در دوره بهبودی متوجه می شوند که باردار شده اند . این امز دل مشغولی هایی را برای ایشان سبب می شود . اکثر زنان در این هنگام نگران سلامتی جنین خود شده و در درجه بعدی تغییر فرم بینی شان آنها را ناراحت می کند . در ماه دوم بارداری اکثر خانم ها دچار تورم بینی و صرت می شوند و خانم هایی که بینی خود را عمل کرده اند ، از این شرایط آزرده خاطر می شوند . طبق نظر دکتر محمد گلی اگر یک سال از جراحی بینی گذشته باشد ، جای هیچ گونه نگرانی نیست و ورم ها بعد از تولد کودک فروکش می کنند و حالت بینی مجددا زیبا و خوش تراش می شود . ولی اگر به تازگی بینی تان را جراحی کرده اید ، باید با استفاده از چسب بینی و رعایت تغذیه صحیح از گسترش ورم ها پیشگیری کنید .

توصیه پزشکان متخصص :

در خصوص بارداری پس از جراحی بینی توصیه می شود پس از گذشت دوره بهبودی پس از جراحی بینی و رسیدن به حالت پایدار اقدام به بارداری کنید تا ساختمان داخلی بینی تثبیت شود دراین زمان کلیه امور طبیعی زندگی را می توان از سر گرفت و محدودیتی وجود ندارد .  در دوران بارداری تغییراتی در بینی ظاهر می شود که شایع ترین آنها عبارتند از : افزایش میزان مخاط بینی ، تراکم سینوس ها ، بالا رفتن ضخامت سپتوم که همگی با علت ورم بدن پدید می آیند . اکثر زنان تصور می کنند که این وضعیت برای همیشه به جای می ماند در حالی که پس از زایمان و رفع تورم های بدنی ، فرم بینی نیز کوچک تر و زیبا تر می شود .

سایر خدمات دکتر محمد گلی :
جراحی بینی استخوانی
جراحی زیبایی بینی

عمل بینی گوشتی
جراحی ترمیمی بینی
و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد گلی جراح پلاستیک بینی و صورت و متخصص گوش و حلق و بینی .

نظرات بسته شده است.