بخیه های عمل بینی

بخیه های عمل بینی

در جراحی زیبایی بینی از انواع نخ های جراحی جهت بخیه استفاده می شود . که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :
بخیه های غیرقابل جذب و بخیه های قابل جذب
1- بخیه های غیر قابل جذب :
این بخیه ها در قسمت جلوی بینی و برای دوختن پوست وسط بینی استفاده می شوند . این بخیه ها از جنس نایلون بوده و آبی رنگ هستند و ظرف یک هفته کشیده می شوند . در صورتی که این بخیه ها طولانی تر بمانند احتمال آنکه جای زخم پوست در آینده بیشتر معلوم باشد، وجود دارد .
در روش جراحی بینی باز (open)برشی بر روی پوست وسط بینی داده می شود و براى ترميم محل برش پوست از این بخیه ها استفاده می شود اما در روش بسته (close) که نیاز به برشی وسط بینی وجود ندارد از بخیه های کشیدنی در این قسمت استفاده نمی شود .
البته در صورتی که بینی پهن باشد در هردو روش باز یا بسته عمل بینی نیاز به برش در کناره های بینی جهت باریک کردن پره های بینی وجود دارد.
به این خاطر می باید از بخیه های کشیدنی در این افراد استفاده کرد.

2- بخیه های قابل جذب :

این نوع بخیه ها را معمولا جراح بینی برای دوختن مخاط داخل بینی استفاده می کند .این بخیه ها به مروز زمان بدون نیاز به کشیدن می افتند که گاهی ممکن است این مساله تا یک ماه طول بکشد . بیماران به مرور حین شستشوی بینی متوجه افتادن نخ های تيره رنگ در داخل بینی خود مى شوند.

چرا برای دوختن پوست از بخیه های قابل جذب استفاده نمی شود ؟

سوالی که اغلب مراجعه کنندگان می پرسند این است که چرا از بخیه های قابل جذب که نیازی به کشیدن ندارند در قسمت جلوی بینی استفاده نمی شود ؟
علت آن است که بخیه های قابل جذب زمان طولانی را جهت جذب شدن و افتادن نیاز دارند و همچنين همراه با واکنش پوستی خواهد بود .
به اين دلايل جای زخم پوست بعد از عمل بینی نا زیبا باقی خواهد ماند .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی

نظرات بسته شده است.