بدشکلی های بینی

بدشکلی های بینی

آیا می دانید بدشکلی های بینی چند نوع است و چه تاثیری در دیگر اجزای صورت دارد؟ در این مثاله می خواهیم به صورت مختصر در مورد بدشکلی های بینی صحبت کنیم .

بینی کوهان دار

این ناشی از مازاد اسکلت استخوانی یا غضروفی بینی است این معمولاً باعث یک اختلال عملکردی قابل توجه نمی شود. برای درمان این ناهنجاری ها، جراحی بینی انجام می گیرد که با برداشتن کوهان و باریک کردن پل بینی همراه است.

 

بدشکلی های بینی

 

بینی زینی

واژه بینی زینی به یک اختلال چند عاملی اشاره می کند که با عدم ثبات یا تخریب ساختارهای استخوانی یا غضروفی بینی همراه است انواع استخوانی بینی زینتی امروزه نادر و معمولاً ناشی از دیسپلازی استخوان های بینی یا ترومای قسمت میانی صورت هستند .

بینی زینی غضروفی برای متخصص بینی نگرانی بیشتری ایجاد می کند.مشکل اصلی در این اختلال نارسایی ساختاری شدید بر اثر از دست دادن غضروف سپتال قدامی بین رینیون و آن چه به نام پدستال سپتوم در سطح پره ماگزیلا و خار قدامی بینی شناخته می شود می باشد.

مکانیسم غضروف سپتال ( به صورت ناکامل یا کامل ) بر اثر تروما ، سپتوپلاستی ناصحیح ، آبسه سپتوم یا عفونت از دست رفته است همچنین این اختلال ممکن است مادرزادی باشد.

بینی منحرف

در این اختلال اسکلت غضروفی و استخوانی بینی  و تیغه بینی اغلب درگیر هستند.

علت معمولاً تروما است اما یک بینی منحرف ممکن است مادرزادی باشد انحراف معمولاً موجب اختلال عملکرد قابل توجه میشود.انحراف ناشی از عوامل غضروفی یا استخوانی است.

آیا به شکل c یا s می باشد و آیا اختلال یک انحراف کاذب بر اثر تفاوت در خطوط زیبایی ابروهاست.

 

بدشکلی های بینی

 

سایر بدشکلی های بینی

یک بینی پهن معمولاً حاصل تروما است ( به ویژه اگر درمان اولیه ناصحیح باشد) در حالی که یک بینی باریک ، بینی دراز یا بینی بزرگ همگی مادرزادی هستند تداخل با عملکرد را می توان انتظار داشت ( به ویژه در مورد بینی باریک و بینی پهن متعاقب تروما).

یک بینی بزرگ و یک بینی دراز معمولاً فقط باعث مشکلات زیبایی می شود.

ناهنجاری های پره های بینی

پره های بینی که خیلی ضعیف بوده و در دم روی هم می خوابند یا خیلی انحنادار هستند با تقویت یا کاهش غضروف بینی اصلاح می شوند پره ها را می توان با پیوند غضروف اتولوگ از سپتوم یا شاخک تثبیت کرد.

در آنالیز زیبایی صورت به عنوان یک کل ، علاوه بر شکل بینی باید به پیشانی و چانه نیز توجه داشت در برخی موارد اصلاح چانه یا پیشانی لازم می شود.

نظرات بسته شده است.