بهترین فصل عمل زیبایی بینی

بهترین فصل عمل زیبایی بینی کدام است ؟

علاقه مندان به جراحی بینی اغلب در فصل تابستان به خصوص شهریور ماه جراحی بینی را انجام می دهند و عده ای دیگری در انتهاى فصل زمستان به ويژه اسفند ماه عمل بينى را انجام میدهند .
اما چه فصلی برای جراحی بینی مناسب است ؟ آیا انجام جراحی بینی در فصل سرما و یا گرما برای بینی ضرر دارد ؟
هر فصلی مزایا و مضراتی جهت انجام عمل جراحى بینی دارد که در مورد آن توضيح داده مى شود.
در فصل تابستان نسبت به فصول بارندگی و سرما رفت و آمد و مراجعه به جراح و مطب آسان تر است . اما بعضی افراد در تابستان نگران تورم بینی خود به دليل گرماى هوا هستند ، البته باید گفت که گرمای هوا باعث تشدید تورم بینی و صورت نمى شود.

در فصل زمستان نیز احتمال تعریق کمتر است که به این خاطر نیاز به استحمام کمتر خواهد بود ،به اين خاطر هفته اول تحمل گچ بینی راحت تر است .
اما بعضی خانواده ها مخالف انجام عمل جراحی بینی در فصل زمستان هستند چرا که ذکر می کنند احتمال سرماخوردگی بعد از عمل بینی زیاد است .و بینی آنها به سرما حساس خواهد بود . اين نكته را بايد ياد آور شد كه جراحی بینی باعث افزایش سرما خوردگی و حساس شدن بینی به سرما نخواهد شد .
بعضی از افراد در فصل بهار به دلیل شیوع آلرژی ، احتمال ابتلا به آلرژی بعد از عمل جراحی بینی را مطرح می کنند که این مساله را بايد ذكر كرد كه جراحى بینی باعث شروع و یا تشدید آلرژی نخواهد شد .
به طور عموم زمان مناسب وقتی است که فرد بتواند حداقل یک هفته تا 10 روز استراحت نماید . پس در تمامی فصول می توان جراحی بینی را انجام داد و فصل خاصی را نمی توان مطرح کرد .

توصیه دکتر گلی :

درصورتی‌که فرصت و وقت کافی دارید توصیه بنده جهت بهترین فصل عمل زیبایی بینی این است که در فصول و زمانی که تعداد متقاضیان جراحی زیاد نیست ، عمل بینی را انجام دهید زیرا در فصول و ایام شلوغ ، اتلاف وقت شما در مطب و کلینیک بیشتر خواهد بود . این زمان اردیبهشت و خردادماه و نیز آبان ماه تا دی‌ماه هست .

نظرات بسته شده است.