تغییر صدا در جراحی بینی

تغییر صدا در جراحی بینی

تغییر صدا در جراحی بینی :  جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که امروزه افراد برای مشکلاتی چون کوچک کردن بینی ، مشکلات تنفسی، پولیپ بینی از آن استفاده می کنند.

 

تغییر صدا در جراحی بینی

 

یکی از نگرانی های بیمارانی که خواستار جراحی بینی هستند تغییر صدای آنهاست  مخصوصا ً در افرادی که شغل اصلی آنها با صداست و  دائماً از پزشک این سوال پرسیده می شود که آیا جراحی بینی باعث تغییر در صدای آنها می شوند یا خیر؟

طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی 27 بیمار در دو بیمارستان مجزا نشان داده شده که از 27 نفر 22 نفر آنها هیچ مشکلی در صدایشان ایجاد نشده و از صدای خود به صورت حرفه ای استفاده می کنند.

آیا جراحی بینی در تغییر صدا تاثیر گذار است ؟

بعد از تحقیقات صورت گرفته از بیماران صدای آنها را قبل و بعد از جراحی مورد بررسی قرار دارند نشان داده شده در یک سری از افراد به دلیل عبور نادرست جریان هوا صدای آنها مشابه صدای سرماخوردگی شده در واقع این نشانه ی گرفتگی صدا است .

 

 

تغییراتی که در سطح سوراخ های حفره بینی ایجاد می شود مقاومت در برابر جریان هوا را افزایش می دهد .به طور کل در جراحی بینی با باریک کردن سوراخ های بینی صدای بیمار تاحدودی تغییر پیدا می کند.این تغییرات مشکل ساز نیست و اطرافیان متوجه این موضوع نخواهند شد .توصیه می شود افرادی که شغل آنها با صدای آنهاست حتماً برای اقدام این نوع جراحی ها با پزشک متخصص مشورت کنند. با مشورت  صحیح با یک پزشک متخصص دیگر نیازی نیست نگران صدای خود باشید.

جراحی بینی تغییرات زیادی در فرم کلی صورت از جمله حالت چشم ،گونه و .. ایجاد می کند و باعث چهره جدید و زیبا می شود . بهتر است در جراحی های زیبایی با توجه به گرایش های روز افزون به جراحی های زیبایی در ایران و دیگر کشورها  پزشکان قبل از هر گونه جراحی های زیبایی بیمار را در جریان کامل عوارض و یا خطرات ، خصوصاً جراحی زیبایی بینی قرار دهند تا افراد با آگاهی کامل در این مورد تصمیم بگیرند .

نظرات بسته شده است.