جراحی بینی و شغل افراد

جراحی بینی و شغل افراد

بعد از جراحی بینی تا یک یا دو روز پانسمان داخل بینی وجود دارد و نیز يك هفته گچ یا اسپلینت برروی بینی قرار دارد . بعد از یک هفته  گچ بینی برداشته شده  و بخیه ها نیز کشیده می شود . بعد از آن چسب بر روی بینی زده می شود . به این خاطرحداقل  استراحت بعد از عمل بینی یک هفته است . اگر امکان مرخصى بيشترى را  بعداز عمل دارید ، بهتر است از آن استفاده کنید ، چرا که استراحت بيشتر بر روی ترمیم بینی موثر است .
در بعضی مشاغل  می توان زودتر شروع به کار بعداز عمل بینی را انجام داد .

جراحی زیبایی بینی غضروفی

قبل از یک هفته

در مشاغلی که به طور مستقیم با ارباب رجوع و مردم در تماس نیستند و نیز نیاز به صحبت زیاد ندارد می تواند بعد از دو روز کار را شروع کرد. شغل هایی مانند نویسندگی ، تایپ کردن، محققین و یا افرادی که کار با کامپیوتر می کنند و نیز کسانی که کار در منزل انجام می دهند .نشستن پشت میز کار و کامپیوتر مشکلی را برای بینی فرد در آینده به وجود نخواهد آمد .

بعد از یک هفته

اغلب مشاغل  می توانند بعد از یک هفته از عمل شروع به کار داشته باشند ، در این زمان چسب بر روی بینی وجود دارد و ممکن است مختصری کبودی و یا تورم وجود داشته باشد . در این زمان می توان از ماسک بر روى بینی و صورت نیز استفاده کرد . به این خاطر اغلب کارمندان و مشاغل اداری دانشجویان ، مهندسین ،کسب و تجار، آرایشگر ها ، خیاط ها ، منشی ها ، پرستاران ، رانندگان و … می توانند به سر کار بروند.

جراحی بینی

بعد از دو هفته تا یک ماه

افرادی که بیشتر در معرض دید هستند ، مانند اساتید دانشگاه ها ، مدرسین ، معلمین ، مجریان و نیز افراد مشهور و خاص بهتر است تا بهبود کبودی و تورم استراحت نمایند . به این خاطر این افراد بهتر است بیشتر استراحت کنند .
مشاغلی که در معرض احتمال آسیب به صورت قرار  دارند مانند رانندگان پیک موتوری ، آهنگران ، جوشکار ها و نجارها و .. و نیز افرادی كه در شرایط خاص مانند گرمای زیاد کار می کنند مانند آشپزها و یا نانواها بهتر است کمتر در معرض گرما قرار گیرند .

بیش از یک ماه

هنر پیشه ها و مجریان مشهور که حضور جلوی دوربین دارند و مخاطبین زیادی دارند، به دلیل حساسیت شغل آنها بهتر است تا كاهش  تورم و نیز بهبود محل برش ها و شکل گیری بینی صبر نمایند. چرا که این افراد مایل نیستند با چسب بينى  جلوی جمع یا دوربین حضور پیدا کنند زيرا مورد سوالات  زیادی قرار می گیرند .

نظرات بسته شده است.