جراحی زیبایی پلک

چشم ها نقش اولیه در ارتباط انسان ها با همدیگر دارند. وقتی به شخصی معرفی می شویم ، معمولاً ابتدا به چشم های فرد توجه می کنیم. این عضو مهم صورت ، تمام احساسات انسان را از عصبانیت تا شادی و از نفرت تا عشق بیان می کند. این احساسات و هیجانات توسط حرکت پوست و عضله چشم ، ابرو و مژه ها و نیز بافت های اطراف چشم به همراه خود چشم ارائه می شوند. حال تصور کنید اختلالی در زیبایی ظاهری پلک ها وجود داشته باشد. تفاوتی ندارد در چه سنی هستید افتادگی ، شل شدگی یا هر مشکل ظاهری دیگر در چشم ها ، جذابیت شما را کم می کند. بدین سبب است که افراد جراحی زیبایی پلک انجام می دهند. ادامه این مطلب ، اطلاعات جامعی در رابطه با جراحی پلک ، به شما می دهیم.

 

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک

معمولاً افتادگی پلک و پف آلود بودن آن ها در 2 گروه افراد اتفاق می افتد :

  • گروه اول

افراد جوان هستند که برآمده شدن چربی زیر پوست می تواند باعث ایجاد تورم ها یا کیسه هایی در زیر یا بالای چشم کند. این حالت باعث ایجاد نمای خواب آلودگی و سنگینی به افراد می دهد.

این نوع اختلال پلک معمولاً در خانم های جوان اتفاق می افتد و معمولاً زمینه ارثی در آن ها وجود دارد؛ به نحوی که سایر افراد خانواده یا والدین آن ها نیز این پف آلود بودن زیر چشم و بالای چشم را از دوران جوانی داشته اند.

این اختلال در سال های انتهای دهه دوم و اوایل دهه سوم رخ می دهد و اغلب پیشرفت می کند به نحوی که در 30 سالگی کاملاً مشهود می گردد.

  • گروه دوم

افراد مسن هستند که به دلیل روند پیری دچار افزایش چین و چروک های پلک و افتادگی پلک ها می شوند. روند پیری می تواند روی تمام بافت های اطراف چشم اثر بگذارد که معمولاً به صورت کاهش بافت الاستیک و کلاژن پوست پلک و شل شدن پوست و عضلات می باشد.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ، یک روش جراحی است که این تغییرات را اصلاح می کند و می توان هم برای افراد جوان و هم افراد مسن با نتایج عالی انجام داد.

جراحی زیبایی پلک

آنالیز زیبایی پلک ها جهت انجام جراحی زیبایی پلک

در خانم ها گوشه بیرونی چشم باید 2 – 4 mm بالاتر از گوشه داخلی آن باشد و در مردان این 2 نقطه باید در یک خط مستقیم قرار گیرند.

خط پلک فوقانی باید در فاصله 7 – 10 mm از لبه پلک یا مژه ها قرار گرفته باشد و قسمت پایینی پلک فوقانی باید 2ـ 3 میلی متر بالاتر از عنبیه یا سیاهی چشم باشد.

بالاترین نقطه پلک فوقانی درست در قسمت داخل و بالای مردمک چشم ها باشد. در مورد پلک تحتانی ایده آل باید گفت که لبه پلک باید بر روی پائین سیاهی چشم یا 1 میلی متر بالاتر از آن قرار گرفته باشد و سفیدی چشم زیر عنبیه دیده نشود. در صورتیکه اندازه این خطوط کمتر باشد چشم ها حالت سنگینی و خواب آلودگی به فرد می دهند. بالاتر از خط چشم برآمدگی هایی وجود دارد که در صورت رشد کردن آن ها نیاز به اصلاح دارند.

مراقبت بعد ازعمل زیبایی پلک

  1. بعد از جراحی پلک بیمار لازم است به مدت 24 ساعت از کمپرس سرد استفاده کند و برای 48 ساعت زیر سرش بالا باشد.
  2. کشیدن بخیه ها معمولاً روز پنجم است و بعد از یک هفته می تواند چشم ها و ابروها را بشوید ودر صورت نیاز از آرایش و خط چشم استفاده نماید.

جراحی زیبایی پلک

نکات قبل از عمل زیبایی پلک

اصولاً جراحی پلک به 2 صورت می باشد : جراحی پوست به تنهایی یا جراحی پوست به همراه چربی زیر آن. در مواردی که پوست پلک دارای چین هایی است اما پف آلود نیست. معمولاً جراحی پوست پلک کافی است. در صورتی که پلک ها پف آلود باشند باید چربی زیر پوست را نیز برداشت.

نکته مهم آن است که این چربی ها اصطلاحاً ثابت هستند یعنی با تغییر وزن یا تغییر رژیم غذایی کم و زیاد نمی شوند و هر میزانی که توسط جراحی برداشته شود دیگر در این مکان تولید نمی شود.

عمل جراحی زیبایی پلک برای چین های ظریف کنار چشم که اصطلاحاً چین های پنجه کلاغی می گویند کاربرد ندارد و روش جراحی آن ها به نحوی دیگر است. همچنین بعضی از افراد مراجعه می کنند و از سیاهی دور چشم شکایت می کنند، بایستی به این افراد گفت که با جراحی پلک ها مختصری این سیاهی برطرف می شود و روش اصلی برطرف کردن آنها محسوب نمی شود.

همچنین پف آلود بودن چشم ها به دلیل بیماری های آلرژی یا بیماری های کلیوی دلیلی برای جراحی نیست و به آن ها توصیه نمی شود.

جراحی زیبایی پلک

تکنیک های جراحی پلک

عمل زیبایی پلک از طریق خط های پلک صورت می گیرد که به این دلیل است که اثر زخم بر روی پلک مشخص نشود.

البته پوست پلک ها از لحاظ ترمیم بسیار عالی هستند و بهترین نوع پوست بدن به لحاظ ترمیم محسوب می شوند. عمل جراحی می تواند تحت بی هوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام گیرد.

مزایای بی حسی موضعی آن است که می توان حین عمل با بیمار صحبت کرد و از وی خواست تا چشم ها را حرکت دهد و پلک ها را باز و بسته کند تا قرینگی عمل جراحی به وضوح رؤیت شود.

در نهایت پوست پلک به همراه بافت و چربی برداشته می شود و پوست به دقت دوخته می شود.

عمل جراحی زیبایی پلک بالا

در عمل جراحی زیبایی پلک بالا برش بر روی چین طبیعی پلک زده می شود و بعد از جراحی امکان اینکه آثارش بر جای بماند کم است .

جراحی زیبایی پلک

بیهوشی در جراحی زیبایی پلک

بیهوشی در بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک ، معمولاً با سه روش توسط پزشک انجام می شود که عبارتست از بیهوشی کامل ، نیمه بیهوشی ، بی حسی موضعی .

  • بی حسی موضعی : در روش بی حسی موضعی پزشک ماده بی حسی را فقط در ناحیه مورد نیاز تزریق می کند، با این روش پلک بیمار بی حس شده و هیچ گونه دردی را احساس نمی کند ولی بیمار در روش بی حسی موضعی معمولاً دارای اضطراب است.
  • بیهوشی کامل : در جراحی پلک به روش بیهوشی کامل ، پزشک می تواند به طور کامل پلک های فوقانی و تحتانی را جراحی کند و بیمار هیچ گونه اضطراب و نگرانی نخواهد داشت .
  • نیمه بیهوشی : پزشک با تزریق دارو به بیمار پلکش را بی حس می کند و بیمار به خواب خوشایندی فرو می رود.

 عمل زیبایی پلک پایین

در روند جراحی پلک پایین برش زیر خط مژه زده می شود تا جای هیچ گونه آثاری بر جای نماند.در این هنگام چربی ها رو خارج می کنند.

یکی از مزایای این روش این است که بعد از جراحی هیچ گونه برشی در این قسمت دیده نمی شود .و نکته قابل توجه این است که در صورت هر گونه کبودی و تورم طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

جراحی زیبایی پلک

عوارض

بروز عوارض زیر کاملاً طبیعی بوده و به تدریج برطرف خواهند شد :

  1. قرمزی چشم بدون درد و تاری دید
  2. خشکی چشم یا ریزش اشک ( این حالت پس از بین رفتن تورم پلک برطرف خواهد شد. )
  3. احساس کشیدگی در پلک ها
  4. عدم بسته شدن چشم ها
  5. بی حس شدن پلک ها
  6. خارج شدن چند قطره خون از محلی که بخیه زده شده در روزهای ابتدایی

حمام پس از جراحی زیبایی پلک

  • پس از گذشت دو روز از جراحی پلک خیس شدن بخیه ها مانعی ندارد و می توانید صورت خود را بشویید.
  • توصیه می شود حداقل تا 5 روز پس از بلفاروپلاستی استحمام نکنید.
  • در حمام می توانید پلک خود را با آب بشویید اما برای شستن موی سر تنها از شامپوی های ملایم همچون شامپوی بچه استفاده کنید.

جراحی زیبایی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • حداقل تا 48 ساعت به طور کامل استراحت کنید و از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و روزمره خودداری کنید.
  • حداقل تا دو ماه فقط از عینک استفاده کنید و لنز خود را کنار بگذارید.
  • هنگام بیرون رفتن از خانه و قرار گیری در معرض آفتاب حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. توصیه می شود در روز های ابتدایی حتی در خانه هم عینک آفتابی بزنید.
  • ملایم و آهسته قدم بردارید.
  • دارو های تجویز شده توسط پزشک را به صورت مرتب استفاده کنید و از مصرف خودسرانه دارو های ضد التهاب همچون آسپرین، پروفن و ژلوفن خودداری نمایید.
  • حرف زدن با صدای بلند و خندیدن بیش از حد نیز ممکن است به عضلات اطراف چشم فشار وارد کند، بنابراین از انجام آنها خودداری نمایید.
  • پیاده روی کنید ؛ پیاده روی با بهبود گردش خون ، تورم ناشی از فرآیند عمل را کاهش داده و سبب کاهش دوران نقاهت می شود. به شر آن که پیاده روی به صورت آهسته باشد و طی انجام آن ضربان قلب شما بالا نرود.
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مریم
مریم
5 سال ها گذشته

هزینه جراحی پلک چقدر است ؟

drgoli
drgoli
5 سال ها گذشته
پاسخ دادن به  مریم

سلام لازم است شما معاینه شوید و بستگی به این دارد که شما می خواهید جراحی پلک انجام دهید یا جراحی پلک پایین .