سوالات متداول تزریق بوتاکس

سوالات متداول تزریق بوتاکس

طول مدت اثر بوتاكس چقدر است؟

این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین چند هفته تا ده ماه متغیر است كه متوسط آن 3 ماه است. البته باید تذكر داد كه از زمان تزریق بوتاكس، تجزیه دارو شروع می شود وبنابراین به تدریج اثر آن كاهش پیدا میكند.به این ترتیب منظور از مدت اثر بوتاكس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثردارو است نه كاهش اثر دارو؛ یعنی در انتهای یك ماه اثر دارواز زمان شروع آن كمتر بوده و پس از 2 ماه كمتراز اثر یك ماه پس از تزریق است.

 بوتاكس هر چند وقت یكبار باید تكرار شود؟

بسته به طول مدت اثر آن دارد؛ به این ترتیب كه اگر در كسی اثر آن كوتاه تر باقی ماند، قاعدتا تزریقات در فواصل كوتا هتر و در مواردی كه اثر دارو طولانیتر می ماند، فاصله تزریق ها طولانی تر می ماند باید توجه داشت كه چون عضله فلج شده به تدریج لاغر ترمی شود بنابراین پس از مدتی به خصوص در عضلات ظریف پیشانی تاثیر دارو طولانی است.

 تزریق بوتاكس در چه مواردی ممنوع است؟

اگر بیماری سابقه حساسیت مشخص به بوتاكس یا سابقه ی بیماری های عصبی عضلانی مثل میاستنی داشته باشد ،همچنین در خانم های باردار، در دوران شیردهی، در حضور عفونت فعال در محل تزریق مثل وجود جوش چرکی مصرف بوتاكس تو صیه نمی شود.

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

به هیچ وجه و تنها دردی مختصر و گذرا حس می کنید.

آیا تزریق بوتاکس منجر به کبودی قابل توجه می شود؟

خیر. کبودی به دنبال تزریق بوتاکس ناشایع و معمولا بسیار خفیف است.

آیا در صورتی كه مصرف بوتاكس قطع شود، عضلات صورت دچار افتادگی بیش از پیش نمی شوند؟

به هیچ وجه . این اعتقاد از این جهت شایع است كه این فرد مدتی تحت تاثیر بوتاكس حركت عمده ای در محل تزریق ندارد واحساس سنگینی و كشیدگی میكند و با تمام شدن اثر دارو، این احساس را از دست میدهد و میتواند دوباره ناحیه مورد نظر را چین دهد.عكس هایی كه قبل از تزریق گرفته می شود به طور مشخص برای اثبات همین مسئله است.

تزریق بوتاكس را از چه سنی می توان شروع كرد؟

بسته به علت كاربرد بوتاكس دارد. سازمان دارویی آمریكا FDA كاربرد زیبایی بوتاكس را بین سنین 18 تا 65 سال مجاز شمرده است.بوتاكس در كودكان در درمان انقباضات عضلات نو احی مختلف از جمله کجی گردن به كار میرود که در این مورد تایید FDA راداراست.

آیا بوتاكس عوارض عمده ای دارد؟

باید توجه داشت كه بوتاکس حتما عوارض هیچ دارویی از جمله بوتوكس صفر نیست،اما این دارو موردتایید سازمان دارویی آمریكا FDA می باشد. در عین حال تا كنون در كاربرد زیبایی بوتاكس در افراد بالغ عوارضی مثل انتشار سم به نواحی دور دست گزارش نشده است، به هر حال مطمئن ترین راه برای سلامت تزریق انجام آن نزد پزشك مجرب و مورد اطمینان است تا دارو و تكنیك استاندارد استفاده شود.

تزریق بوتاکس چه مدت طول می کشد؟

با رعایت حوصله و احتیاط معمولا بیش از 2 دقیقه وقت نمی گیرد  .

آیا بوتاکس هر نوع چین و چروکی را از بین می برد؟

مطمئنا خیر.

اولاً بوتاکس را به همه ی نواحی صورت نمی توان تزریق کرد، زیرا باعث فرم غیر طبیعی صورت می شود،

ثانیاً گاهی برای درمان چین ها علاوه بربوتاکس باید از فیلرها (ژل ها) استفاده کرد. و بنابراین پس از کاهش آن بوسیله تزریق بوتاکس اگر بیمار تمایل داشته باشد كه چین تا حداکثر ممکن درمان شود، از تزریق فیلر استفاده مى شود.

برخی از خدمات دکتر گلی متخصص جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی فانتزی

انحراف بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی شکسته

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .

نظرات بسته شده است.