علل گرفتگی بینی

علل گرفتگی بینی :

گرفتگی بینی در ظاهر ساده و قابل چشم پوشی است ولی از دیدگاه علم پزشکی و از دید تخصصی ، این مشکل بسیار خطر آفرین و آسیب رسان بوده و مشکلات گسترده ای را برای بیمار به همراه می آورد . تنفس ناقص موجب عفونی شدن سینوس ها در دراز مدت خواهد شد . علاوه بر این عدم تنفس از راه بینی منجر به پیدایش مشکلاتی همچون سردرد های وخیم می شود که این امر بسیار آزاردهنده می باشد . در این متن مهم ترین علل گرفتگی بینی را بررسی می کنیم .

علل گرفتگی بینی

التهاب بخش های داخلی بینی :

بنا بر نظر دکتر محمد گلی ، هر علتی که موجب التهاب بافت های درونی بینی شود ، موجب انسداد و گرفتگی بینی خواهد شد . به عنوان مثال بیماری هایی که عفونت سیستم تنفسی را موجب می شوند همچون سینوزیت ، آلرژی ، سرماخوردگی یا اموری که التهاب وضع مخاط را از حالت عادی خارج می کنند ، همچون استعمال دخانیات و عدم درمان حساسیت های مزمن از این دسته اند . چنانچه مواد مترشحه از بینی به رنگ سبز بود یا در نواحی سینوس احساس درد می کنید ، ممکن است درگیر یک عفونت باکتریایی شده باشید .

پولیپ یا زائده های درونی :

وجود پولیپ یا زائده هایی که از درون بینی رشد می کنند یکی دیگر از علل گرفتگی بینی است . با جراحی بینی می توان این ضایعات را رفع کرد و تنفس مطبوع و ماسب را بار دیگر به ساختار بینی بخشید .

انحراف بینی :

انحراف تیغه میانی بینی عارضه ای است که به هر دلیل ممکن است به وقوع بپیوندد . این عارضه در بسیاری از مواقع موجب گرفتگی یکی از سوراخ ها شده و در موارد شدید منجر به انسداد هر دو سوراخ می شود . برای درمان این مشکل لازم است طی جراحی سپتوپلاستی ، تیغه میانی بینی دستکاری شود و به جای اصلی خود بازگردد .

بزرگی لوزه سوم یا آدنوئید :

این ایراد را می توان طی معاینات تخصص تشخیص داد و پس از تشخیص و شناسایی اقدامات مناسب درمانی را اندیشید .
سایر عواملی که منجر به گرفتگی بینی می شوند ، عبارتند از : آلرژی به برخی از حیوانات ، مصرف غذاها و خوراکی های حساسیت زا مثل غذاهایی که حاوی ادویه زیاد هستند ، رینیت آلرژیک و غیر آلرژیک ، اختلال در سینوس ها یا وجود جسم خارجی در مجرای تنفسی ، مصرف عطر های شیمیایی به مدت طولانی و . . .
سایر خدمات دکتر محمد گلی :
جراحی بینی استخوانی
جراحی زیبایی بینی

عمل بینی گوشتی
جراحی ترمیمی بینی
و . . .
با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد گلی جراح بینی .

نظرات بسته شده است.