عکس برداری قبل از عمل بینی

عکس برداری قبل از عمل بینی

جراح بینی قبل از عمل جراحی بینی از مراجعه کنندگان خود عکس های قبل از عمل اخذ می کنند.این عکس ها چه کاربردی دارند؟
و نیز چه اهمیتی برای این عکس ها وجود دارد و آیا خود فرد متقاضی عمل بینی میتواند عکس ها را خود تهیه کند؟ و چه تکنیکی برای انجام این عکس ها وجود دارد؟عمل بینی زیبایی

اهمیت عکس های قبل از عمل بینی

عکس برداری قبل از عمل بینی اطلاعات دقیقى را در مورد ایرادات و اشکالات بینی ، هم به جراح بینی و هم برای بیمار ارائه می دهد.
نقش عکس های قبل از عمل مانند نوار قلب برای متخصص قلب و یا كليشه رادیولوژی برای متخصص ارتوپدی است.این همکاران با این اقدامات قبل از عمل با مشکلات بیمار خود آشنا مى شوند.
به طور معمول بیماران بطور دقیق از جزئیات ایرادات بینی خود آگاه نیستند.  همچنین جراح بینی نیز با ایرادات بینی بیمار خود بطور کامل آشنا می شود.
ارزیابی این عکس ها حتی می تواند برنامه جراح را برای بیمار خود مشخص کند .جراح با بررسى و آنالیز كردن عکس های قبل ازعمل بینی میتواند طراحی بینی را برای فرد انجام دهد و نیز روش عمل را در ذهن خود مرور کند و با آمادگی بیشتر، ، عمل جراحی بینی را شروع و به پایان برساند.
بیماران متقاضی عمل جراحی بینی نیز با آشنا شدن از ایرادات بینی خود  قبل از عمل با آمادگی بهتری، عمل جراحی را قبول می کنند.

جراحی بینی
گاهی موارد تمامی ایرادات جزئی بینی قابل اصلاح نیست و فرد از این مشکل آگاه نیست .به عنوان مثال در صورتی که قبل از عمل سوراخ های بینی اختلاف زیاد داشته باشند بعد از عمل احتمال دارد که این اختلاف بطور کامل اصلاح نشود. در این حالت  و در ارزیابی  عکس های قبل از عمل این موضوع باید صادقانه با مراجعه کنندگان در میان گذاشته شود. و در صورت بروز اختلاف جزئی در سوراخ های بینی بعد از عمل ، پذیرش این موضوع برای بیمار قابل قبول خواهد بود.
اهمیت دیگر این عکس ها در این است که این عکس ها در حین عمل جلوى چشم جراح  است و همواره جراح بینی با دقت به این عکس ها نگاه مى كند و از آنها استفاده می کند. از آنجا که بینی حین عمل دچار تورم و تغییر شکل مى شود ، با ديدن  این عکس ها باعث می شود ایراداتی که قبل از عمل شخص وجود داشته فراموش نشود.

عمل بینی

نحوه بررسی عکس ها

عکس برداری قبل از عمل بینی در جلسه های مشاوره قبل از عمل با حضور بیمارو همراهان وی بررسی مى شوند و ایرادات و انحرافات بینی و ظاهر صورت بررسی می شوند. و حداكثر میزانی که براى برداشتن قوز بینی لازم است و عارضه ای برای بیمار پیش نمی آید را به بیمار پیشنهاد مى شود.
علاوه برارزیابی ایرادات بینی ،جهت بررسی ایرادات بینی با سایر اجزاء صورت نیز کاربرد دارند.چرا که باید بینی را با تمام  صورت بررسی نمود.
در صورت بررسی دقیق عكس هاى بينى و صورت توسط جراح ،قبل و حین عمل بینی ، بينى زيبا و بدون ايراد بدست خواهد آمد.
در مورد روش انجام و تكنيك عكس بردارى در مقاله ديگرى به آن خواهيم پرداخت.

جراحی بینی

نظرات بسته شده است.