ماساژ بینی

ماساژ بینی یکی از روش هایی است که می تواند برای تثبیت نتیجه نهایی بسیار کمک حال جراح بینی باشد. بدین ترتیب می توان یکی از مزیت های ارزنده این روش را کاهش تورم پس از عمل بینی دانست که با افزایش جریان خون می تواند کبودی ها و ورم های بینی را سریعتر از زمان مورد نیاز بهبود بخشید. در نتیجه اگر شما نیز قصد انجام جراحی بینی را دارید می توانید با مراجعه به دکتر محمد گلی ، بهترین جراح بینی در تهران؛  می توانید به راحتی با رعایت مواردی که دکتر عمل بینی بیان می دارد دوره نقاهت را سرعت ببخشید.

ماساژ بینی

انواع ماساژ بینی

به طور کلی ، در دو حالت ، مانورهای بینی مورد استفاده قرار می گیرند :

حالت اول زمانی است که ، بیمار می خواهد برای جراحی بینی ترمیمی اقدام کند.

در این صورت قبل از جراحی ترمیمی بینی ، نیاز است از ورزش و ماساژ بینی استفاده شود. در مواردی که بینی نیاز به جراحی ترمیمی دارد ، به ویژه در مواردی که بینی در اثر جراحی بینی اولیه بسیار کوچک و کوتاه شده است ، نیاز هست که پوست بینی ماساژ داده شود. در واقع در جراحی های بینی که در ایران انجام می شود ، این تمایل وجود دارد که بینی کوچکتر و جمع تر شود. ممکن است پس از برطرف شدن تورم اولیه بینی ، و با ایجاد انقباضات و جمع شدگی پوست ، بینی به سمت داخل کشیده شود و پره های بینی به سمت داخل و عقب بروند .

اگر اقدامات لازم توسط جراح ، برای جلوگیری از تغییر شکل بینی در هنگام جراحی ، انجام نشده باشد ، و بافت ، بیش از اندازه برداشته شده باشد ، بافت ها به سمت داخل فرو رفته می شوند. به همین دلیل در ترمیم این نوع بینی ها ، نیاز به استفاده از غضروف است. به دلیل چسبیدن کامل پوست بینی به بافت زیرین آن ، فضای کافی برای اضافه کردن غضروف در بینی وجود ندارد.

 

 

ورزش بینی قبل از ترمیم بینی

در این موارد باید بیمار پوست ناحیه نوک بینی و پره های بینی را ، به صورت مرتب به سمت جلو و بیرون بکشد ؛ با این کار پوست بینی از بافت زیرین آن جدا می شود ، و به مرور با نرم شدن پوست ، فضای لازم برای اضافه کردن غضروف ایجاد می شود. عملکرد دیگر کشش پوست بینی و ماساژ آن ، اینست که ، سبب بهبود خون رسانی به بافت پوست می شود و فرایند ترمیم بعد از عمل را ، سرعت بخشیده و کسب بهترین نتیجه از عمل بینی را ، ممکن می سازد.

این ماساژ به صورت معمول باید سه ماه قبل از عمل ، و روزی 6 تا 8 مرتبه انجام شود و بیمار هر بار به مدت 1 الی 2 دقیقه پوست بینی را ، به سمت جلو ، بالا و بیرون بکشد.

حالت دوم ورزش ها و ماساژ های لازم بعد از جراحی بینی است.

به صورت مکرر دیده می شود که استخوان ناحیه بینی ، بعد از جراحی در یک طرف بینی یا هر دو طرف آن ، پهن تر می باشد. به همین دلیل نیاز است ، بعد از جراحی ، ماساژ یا ورزش بینی انجام شود. ماساژ بینی بعد از جراحی ، به این صورت است که بیمار ، هر روز به تعداد 10 تا 20 مرتبه و هر بار به مدت 1 دقیقه روی قسمت استخوان ناحیه بینی ، در طرفی که دچار پهن شدگی است ، فشار وارد می کند ، و این کار را به مدت دو تا سه ماه ادامه می دهد. این ماساژ با گذشت زمان ، می تواند پهن شدگی در ناحیه استخوان بینی را برطرف کند ، و با باریک تر شدن آن ناحیه ، تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت ایجاد شود.

ماساژ بینی

در 10 درصد موارد بعد از عمل بینی ، ممکن است غیر قرینگی یا اختلافی جزئی در پره های بینی یا سوراخ های آن ، ایجاد شود که در این موارد نیز ، به کمک کشش پوست بینی و ماساژ دادن آن و انجام تمرینات پوستی ،توسط بیمار ، پس از چند ماه غیر قرینگی و اختلافات جزئی بینی ، برطرف می شود.

علت اهمیت ماساژ بینی پس از جراحی بینی چیست؟

بعد از گذشت 14 روز از عمل زیبایی بینی می توان از روش ماساژ بینی به نحو درست و کاملا اصولی استفاده کرد. این کار می تواند به کاهش ورم دیواره های بینی و به همچنین نوک آن کمک شایانی کند. یکی دیگر از مزیت های ارزنده این کار می تواند کاهش میزان بافت آسکار بر جای مانده از برش های زده شده بر روی بینی باشد. این امر تنها به دلیل اینکه موجب افزایش جریان خون در زیر پوست می شود می تواند یکی از دلایل اصلی کاهش میزان آسکار باشد. به یاد داشته باشید که انجام این حرکات بایستی بر اساس گفته های جراح بینی باشد از همین رو هرگز ماساژ بینی را بدون مشورت و نظر دکتر عمل کردن بینی انجام ندهید زیرا در این صورت ممکن است حتی به فرم جدید بینی آسیب برسانید.

آیا ماساژ دادن بینی بعد از عمل بینی نیاز است ؟

همانطور که در مقاله جراحی بینی اشاره شده است می دانید که هر فرد با میزان ایرادات مشخصی به جراح بینی مراجعه خواهد کرد و بدین ترتیب وضعیت هر فرد مراجعه کننده با دیگری متفاوت خواهد بود اما لازم بودن ماساژ بینی بعد از جراحی بینی معلوم است اما مدت زمان و بازه شروع این کار بسته به نظر دکتر متفاوت خواهد بود در نتیجه بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید و بعد از آن حرکت ماساژی را شروع کنید.

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی برای چیست؟

ماساژ دادن بینی پس از عمل بینی به منظور کمک به بهبود و بهینه ‌سازی فرآیند بازسازی و ترمیم بینی استفاده می‌شود. این حرکت های درمانی ممکن است به منظور کاهش تورم، بهبود جریان خون، حذف یا جلوگیری از برگشت به حالت طبیعی بینی پس از عمل باشد. جراحان بینی با تکنیک‌های خاصی از جمله لمس بالا، پیچش، لمس آرام و نرمش لوله بینی کار می ‌کنند تا به اهداف مختلفی برسند. ماساژ بینی بعد از جراحی بینی عموماً به منظور کمک به بهبود و بازسازی بافت‌ ها و کاهش ورم و التهاب استفاده می ‌شود. ماساژ بینی می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

  • کاهش ورم: ماساژ بینی بعد از جراحی می ‌تواند به کاهش ورم و تورم در ناحیه بینی کمک کند.
  • بهبود جراحی: حرکت های درمانی دقیق و ملایم بینی پس از عمل جراحی می‌ تواند به بهبود در کیفیت و شکل ‌دهی نهایی بینی کمک کند. با اعمال فشار و حرکات خاص، ممکن است بافت‌ها به طور صحیح شکل گیری کنند.
  • کمک به رفع التهاب و خشکی: ماساژ بینی می ‌تواند به افزایش چربی و بهبود پوست کمک کرده و به رفع خشکی و التهاب پوست بعد از جراحی کمک خواهد کرد.

آیا ماساژ بینی بعد از عمل باعث کوچک شدن بینی می شود؟

نه، ماساژ بینی بعد از جراحی بینی به تنهایی نمی‌ تواند باعث کوچک شدن بینی شود. کوچک شدن بینی تنها با انجام رینوپلاستی ممکن است و با اقدامات مراقبتی تنها می توان دوره درمان و بهبود را کاهش داد. ماساژ بینی معمولاً به منظور کمک به کاهش ورم، تسهیل جریان خون، بهبود جریان مخاط و استحکام بخشیدن به بافت‌های بینی انجام می‌شود و هرگز نمی تواند باعث کوچک شدن بینی گردد.

ماساژ بینی بعد از عمل چگونه است؟

بعد از جراحی، ماساژ بینی می ‌تواند به عملکرد تنفسی کمک کند و احتمالاً از ترمیم و بهبود سریعتر کمک بگیرد. البته، قبل از انجام حرکت های نرمشی بینی بعد از جراحی، مهم است که با جراح بینی خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که ماساژ برای شما مناسب و بدون هیچگونه خطر یا مشکلی است.

نظرات بسته شده است.