نکاتی برای بهبودی سریع تر در جراحی بینی

نکاتی برای بهبودی سریع تر در جراحی بینی

نکاتی برای بهبودی سریع تر در جراحی بینی : بعد از جراحی بینی امکان دارد هر فردی برای بهبودی سریع تر به شما توصیه هایی کند یا در بعضی مواقع، دارویی به شما تجویز کند اما بهتر است شما قبل از هر اقدامی در مورد نتیجه و بهبودی بهتر جراحی بینی خود با پزشک خود صحبت کنید.

درد و حالت تهوع

خوشبختانه با وجود علم جدید پزشکی به هنگام جراحی بینی ،بیمار هیچگونه دردی را متوجه نخواهد شد البته لازم است که بعد از جراحی توصیه ها و مراقبت های بعد از جراحی را به خوبی انجام دهید تا هیچگونه حالت تهوعی نداشته باشید.

نکاتی برای بهبودی سریع تر در جراحی بینی

 

مدت زمان جای کبودی

دکتر گلی با توجه به تعداد جراحی ها و تجربه ای که داشته خوشبختانه بعد از جراحی 90 درصد از بیماران هیچگونه جای کبودی ندارند اما در 10 درصد باقیمانده به علت نوع جنس پوست کبودی و ورم طبیعی است و بعد از مدت یک هفته به خوبی برطرف می شود.بهتر است در صورت هر گونه کبودی تا 24 ساعت اول از کمپرس یخ استفاده کنید تا کبودی زودتر بهبود یابد.

ویتامین های مکمل

همان طور که می دانید مصرف ویتامین E به هنگام جراحی برای بیمار ممنوعیت دارد زیرا خونریزی را بیشتر می کند اما در بعضی مواقع با توجه به شرایط بیمار ، پزشک مصرف گلیسیرین را به صورت روزانه تجویز می کند.

تزریق کورتن بعد از جراحی بینی

در بعضی مواقع با توجه به ورم بینی بیمار، پزشک تشخیص می دهد که از کورتن استفاده کند توجه داشته باشید استفاده از کورتن باعث تقویت روحیه فرد می شود و در برخی موارد در صورتی که بدون مشورت پزشک باشد می تواند خطرناک باشد .

نکاتی برای بهبودی سریع تر در جراحی بینی

 

ورزش بعد از جراحی بینی

در صورتی که بعد از جراحی به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید می تواند تورم را بدتر کند برای کاهش تورم بهتر است بعد از 1 ماه نرمش کردن را آغاز کنید و بعد از 6 ماه فعالیت سنگین تر را شروع کنید .

روابط جنسی

بهتر است درمورد آغاز روابط جنسی از پزشک خود سوال کنید زیرا آغاز روابط جنسی بلافاصله بعد از جراحی بینی ممنوعیت دارد .

تابش نور خورشید

بهتر است بعد از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا تابش مستقیم نور خورشید به محل زخم در حال ترمیم موجب تیره شدن آن محل می شود بنابراین مراقبت کنید و از برنزه کردن تا یک سال بعد از جراحی خودداری کنید.

 

نکاتی برای بهبودی سریع تر در جراحی بینی

 

ریکاوری عاطفی

ممکن است بعد از جراحی بینی احساس خوبی نداشته باشید و اطرافیان در مورد شما نظر بدهند به عنوان مثال زیاد تغییر نکردی بهتر است کمی صبور باشید و تا کامل خوابیدن ورم بینی صبر کنید زیرا نتایج جراحی معمولاً بین 6 تا یک سال به خوبی قابل مشاهده است به طور کل بهتر است آمادگی روحی خود را به قدری بالا ببرید تا هیچ گونه عکس العمل عاطفی در روحیات شما تاثیری نداشته باشد.

نظرات بسته شده است.