پیشگیری و درمان کبودی زیرچشم بعد از جراحی بینی

پیشگیری و درمان کبودی زیرچشم بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی زیبایی به دلیل شکستگی استخوان های بینی جهت باریک شدن کناره های آن احتمال خونریزی و گسترش خون در زیر پوست بافت های اطراف بینی به خصوص زیرچشم وجود دارد که احتمال این حالت در بینی های کج و منحرف بیشتر است. با توجه به تکنیک های مختلف ویژه ای که دکتر گلی قبل و حین عمل انجام می دهد احتمال بروز کبودی و سیاهی زیرچشم کمتر است و در صورت بروز این حالت درمان های خاصی وجود دارد که ظرف یک تا دو روز این سیاهی زیرچشم برطرف می شود .

1.نکات قبل عمل

جهت پیشگیری از کبودی بعد از عمل بینی بهترین کار کاهش فشار خون حین عمل است که با تجویز قرص کلونیدین 2% میلی گرم حدود 2 ساعت به بیمار قبل از عمل درکلینیک هم فشار خون کاهش پیدا می کند و هم اضطراب کم می شود مصرف داروهای مسکن مانند پروفن و ژلوفن و نیز ویتامین E و داروهای رقیق کننده خون حدود 2 هفته قبل از عمل قطع می شوند .

2.پیشگیری حین عمل

جراحی دقیق و احترام به بافت های بینی حین عمل باعث کاهش تورم و کبودی بعد از عمل خواهد شد که استفاده از ابزار ظریف و دقیق هم در کاهش این موارد موثر است که دکتر گلی این موارد را حین عمل به خوبی رعایت می کند .

3. پیشگیری بعد از عمل

بلافاصله بعد از عمل جراحی بینی باید از کمپرس سرد در زیرچشم و اطراف بینی استفاده کرد ،همچنین به مدت 2 هفته سر باید به میزان 30-15 درجه بالاتر از بدن قرار گیرد .از انجام فعالیت های سنگین و خم شدن و برداشتن اجسام سنگین پرهیز کرد .از تماس داشتن با گرما و نور زیاد نیز پرهیز کنید.

4. درمان کبودی

در صورت بروز کبودی زیرچشم و یا صورت می توان کرم دموآرنیکا Demo Arnica بر روی ناحیه کبودی استفاده کرد .این کرم خاصیت ضد درد و ضد التهاب و ضد کبودی بطور هم زمان است .این کرم دارای عصاره آلوئه ورا است .استفاده از این کرم در موارد ناشی از شکستگی بینی یا ضرب خوردگی و نیز کبودی ناشی از تزریق بوتاکس توصیه می شود.

نظرات بسته شده است.