کم خونی و جراحی بینی

کم خونی و جراحی بینی

کم خونی و جراحی بینی : اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید بینیتان را عمل کنید ،باید بدانید که آیا کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید؟همچنین باید بدانید که آیا انتظار معقولانه ای از نتایج جراحی بینی خود دارید ؟

برای پاسخ گویی به این سولات شما میتوانید به مطب دکتر گلی مراجعه کنید و طی یک جلسه مشاوره اطلاعات دقیقی از جراحی بینی داشته باشید در این مقاله به صورت کلی به مواردی که در جراحی بینی بسیار مهم است اشاره خواهیم کرد .

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از مواردی است که باید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید اگر سیگار می کشید باید بتوانید یک یا دوهفته قبل و بعد از جراحی سیگار خود را کنار بگذارید تا پزشک شما بتواند به خوبی جراحی زیبایی بینی را بر روی شما انجام دهد در غیر این صورت جراحی بینی امکان پذیر نخواهد بود می دانید چرا ؟

زیرا مصرف سیگار باعث اختلال در گلبول های قرمز می شود و نمی گذارد اکسیژن مورد نیاز به بدن برسد و خطر عفونت در فرد زیاد می شود.

 

کم خونی و جراحی بینی

 

مواد و الکل مصرف کردن

دخانیات و الکل مصرف کردن از جمله موارد بسیار مهمی است که باعث می شود جراح شما از جراحی بینی شما منصرف شود مگر اینکه از یک ماه قبل از جراحی و بعد از جراحی الکل و مواد مصرف نشود زیرا الکل و مواد باعث می شود شما در معرض عفونت قرار بگیرید و امکان ایجاد مشکلات تنفسی بیشتر خواهد شد .درکل مصرف الکل و مواد سیتم ایمنی بدن را به خطر می اندازد .

چاقی مفرط

در صورتی که شما دچار چاقی بیش از اندازه باشید لازم است قبل از آن وزن خود را تا حدودی پایین آفرید و سپس اقدام به عمل بینی کنید زیرا چاقی بیش از اندازه بر روی بیهوشی قبل از جراحی تاثیر گذار است و عوارض بعدی به همراه خواهد داشت.

فشار خون بالا

امکان جراحی در افرادی که فشار خون بالا دارند وجود دارد ولی قبل از جراحی لازم است که فشار خونتان را پایین بیاورید تا مشکلی در حین جراحی به وجود نیاید .

بیماری های قلبی عروقی

کسانی که مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیستند زیرا بعد از جراحی احتمال اینکه دچار انعقاد خون شوید وجود دارد برای جلوگیری از هر گونه مشکلی لازم است یک مجوز از دکتر قلب خود بگیرید و لازم است قبل از جراحی از خوردن برخی از داروها خودداری کنید .

 

 

دیابت

از آنجایی که افرادی که به دیابت مبتلا هستند امکان بروز برخی مشکلات بعد از جراحی بینی وجود دارد بنابراین توصیه می شود افرادی که مبتلا به دیابت هستند قبل از جراحی بینی سطح گلوکز خون کنترل شود و رژیم غذایی با کمک دکتر دیابتشان فراموش نشود.

کم خونی

افرادی که دچار کم خونی هستند لازم است بررسی های بیشتری انجام شود زیرا می تواند خطرات بسیار زیادی را ایجاد کند زیرا افراد دچار کم خونی به دلیل فاقد فاکتور انعقاد خون می تواند حتی به مرگ منجر شود البته به این معنی نیست که این افراد نمی توانند جراحی بینی انجام دهند.

بهتر است جراحی با کمک پزشک هماتولوژیست و استفاده از داروها صورت بگیرد و لازم است در صورت هر گونه بیماری مانند خونریزی زیاد ، دوران قاعدگی سنگین و تورم بعد از عمل با پزشک خود در میان بگذارید.

بیماری های عفونی

افرادی که مبتلا به بیماری های هپاتیت و HIV هستند کاندید مناسبی برای جراحی بینی نیستند بهتر است قبل از جراحی بینی با پزشک خود در مورد نوع بیماریتان صحبت کنید و در صورتی که بیماری شما فعال نباشد می توان جراحی انجام داد فقط کافیست که یکسری اقدامات قبل از جراحی صورت بگیرد.

نظرات بسته شده است.