جراح بینی و دقت در عمل زیبایی بینی  ؟

شعار اصلی سایت دکتر گلی دقت در عمل است این مساله به چه معنی است ؟
تمامی جراحان بینی آموزش های اولیه را در دانشکده های علوم پزشکی فراگرفته اند اما چه چیزی باعث می شود که جراحی موفق تر از دیگری  باشد؟
آن عاملی که باعث تفاوت نتیجه عمل در جراحان مختلف می شود ، دقت و تعهد در عمل جراحی بینی است . این موضوع باعث افزایش رضایت بعد از عمل بینی و نیز پرهیز از بروز عوارض بعد از عمل جراحی بینی می شود .
حال چگونه متوجه شویم که جراحی دقت وتعهد در عمل دارد ؟ در زیر به تعدادی  نکته در شناختن این موضوع اشاره می شود.

جراحی بینی

1- طول زمان عمل

انجام جراحی بینی مراحل مختلف دارد که در قسمت های مانند برداشتن بافت های اضافه نیاز به زمان زیاد نيست اما زمان هاى دیگری از عمل که نیاز به ترمیم و بازسازی قسمت های برداشته شده و نیز تنظیم کردن زاویه بینی با لب و شکل دادن به نوک بینی را دارند،  از دقت زیادی برخوردار است که اگر این مساله رخ ندهد و جراح با سرعت این مراحل را عبور کند احتمال بروز عارضه بعد از عمل جراحی بینی وجود دارد . به این خاطر سرعت بالای عمل جراحی بینی نشانه مهارت بالاى جراح نيست .یک عمل جراحی زیبایی بین يك و نيم تا دو ساعت طول می کشد .
اگر جراحی بینی را کمتر از یک ساعت عمل کند احتمال زیاد دقت در عمل کمتری دارد . افزایش زمان بیش از اين میزان نیز باعث طولانی شدن زمان بیهوشی بوده  و نیزباعث  متورم شدن بافت های بینی شده که موجب تغییر شکل بافت  حین عمل می شود و احتمال بروز عارضه وجود دارد .
به این خاطر به جز در موارد محدود مانندبينى هاى كج و منحرف  عمل حداکثر دو ساعت ايده آل است .

عمل بینی زیبایی

2- تعداد عمل در روز

جراحی که در طول روز تعداد زیادی عمل انجام دهد ، احتمال بروز خستگی و کاهش تمرکز براى وى مى باشد که باز احتمال دارد ، دقت در عمل کمتر داشته باشد . این مساله باعث می شود نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار دهد . بهترین حالت حداكثر تعداد دو عمل در روز هست .
اگر جراحی بیش تر از این میزان عمل در روز انجام دهد به طور قطع سرعت کار را بالا می برد و احتمال وجود عارضه بعد از عمل بینی بیشتر وجود  مى شود.

3- انجام جراح بینی براساس اصول مهم زیبا شناسی

برداشتن زیاد و یا کم بافت های بینی باعث می شود که بعد از عمل بینی نتیجه راضی کننده نباشد ، به این خاطر برداشتن زیاد بینی به قصد ایجاد بینی قوس دار باعث بروز عوارض می شود .
گاهی اوقات نیز حین عمل به مواردی بر می خوریم که باید این موارد را اصلاح کرد به عنوان مثال اگر شاخك بینی بزرگ  باشد و یا پولیپ بینی وجود داشته باشد باید آنها را حین عمل اصلاح کنیم در غیر این صورت بعد از عمل بیمار دچار مشکل می شود .

4- احترام به بافت بینی

از برداشتن و کشیدن خشن پوست و بافت های زیر بینی و داخل بینی و مخاط که حتی قابل روئیت برای بیمار نیست باید پرهیز شود ، به عنوان مثال اگر لازم است شاخک های بینی را برداریم باید با احتیاط و با حفظ مخاط روى آن فقط استخوان شاخك برداشته شود و اگر خشونت وبدون دقت ، تمام شاخک به همراه مخاط برداشته شود نه تنها باعث خون ریزی بعد از بینی  می شود بلکه احتمال خشکی بینی و نیز بد بویی بینی بعد از عمل نیز برای این افراد وجود دارد .

5- کاهش عارضه بعد از عمل بینی

جراحی که بعد از عمل عارضه کمتری دارد احتمال زیاد دقت در حین عمل را دارد به این خاطر می توان از بیماران عمل شده جراح اطلاعات لازم را در مورد دقت عمل جراح  به دست آورد.
جهت داشتن نتیجه عمل بهتر است به جراحی مراجعه نمائید که با داشتن شرایط فوق دقت در عمل  و عارضه كمتر داشته باشد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی