صداقت در مشاوره با جراح بینی یعنی چه ؟

شعار اصلی دکتر گلی ، صداقت در مشاوره و دقت در عمل هست . سوالی که مطرح می شود این است که صداقت در مشاورهای قبل از عمل به چه معنی است ؟
در این مقاله به همراه ذکرمثال نوع بینی در اين باره  بحث می شود .
بینی عروسکی در بینی های گوشتی :
خصوصیت بینی های گوشتی ، پوست ضخیم به همراه غضروف ضعیف بوده و نوك این گونه بینی ها افتاده و پهن هستند . اصل اساسی در جراحی این گونه بینی ها تقویت غضروف های نگهدارنده بینی به همراه کمی نازک کردن پوست در ناحیه نوک بینی است .
بینی های گوشتی را نمی توان و نباید کوچک و یا فانتزی و عروسکی عمل کرد . این مطلب را باید صادقانه به بیماران بیان کرد و نباید قول بینی فانتزی به این افراد داد و از بالا بردن توقع بی مورد بیماران پرهیز نمود .
صداقت در اصلاح کامل بینی های کج :
بینی های کج و منحرف علاوه بر ایجاد مشکل تنفسی ،  در ظاهر نیز ایجاد اشکال کرده است . بسته به شدت انحراف بینی احتمال دارد بعد از عمل غير قرینگی در ظاهر  مشهود باشد . در واقع هر چه بینی بیشتر منحرف و کج باشد این احتمال بیشتر خواهد بود . علی رغم تمامی تکنیک های جراحی موجود در بینی های به شدت منحرف ، بعد از عمل زیبایی بینی به طور قطع انحراف و غیرقرینگی قابل رويت است . این موضوع را باید صادقانه به بیماران گفت و حتی این نکته را باید یادآور شد که احتمال عمل مجدد بینی برای این افراد وجود دارد و تمامی ایرادات و اشکلات این گونه بینی ها با یک بار عمل جراحی بینی قابل اصلاح نخواهد بود .

عمل زیبایی بینی

صداقت در اعمال ترمیمی :

افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده اند ممکن است به هردلیلی از بینی خود راضی نباشند و یا مشکلی در بینی خود داشته باشند .
این افراد به دلایلی مانند آن که به جراح خود دسترسی ندارند و یا اینکه راضی به انجام عمل بینی توسط جراح بینی خود نیستند به پزشک دیگری مراجعه می کنند .
ذکر نکات زیر به  صورت صادقانه  به این افراد ضروری است .
ابتدا اینکه تمامی این افراد نیاز به عمل مجدد بینی ندارد و گاهی با تزریق آمپول های که جراح بینی صلاح بداند مشكل شان قابل اصلاح است .
نکته دیگر آن است که در تمامی موارد ایرادات و اشکالات  بینی قابل اصلاح نیست  و نیزاحتمال دارد بعضی از این ایرادات بعد از عمل باقی بمانند .
هم چنین احتمال بروز عوارض بعد از عمل ترمیمی برای این افراد وجود دارد که از آن جمله می توان آسیب به پوست و یا مخاط بینی اشاره کرد .
البته به این افراد باید در مورد جراح بینی نیز صادقانه صحبت کرد و بیمار و جراح بینی از بدگویی بی مورد و بدون دلیل جراح اول پرهیز نمایند .
به عنوان مثال در بینی ای به شدت منحرف احتمال عمل دوم وجود داشته است و جراح اول مقصر نبوده است .

به این خاطر در مشاوره های قبل از عمل جراحی بینی ، ضمن آشنا کردن با عمل جراحی بینی و نکات لازم قبل و بعد از عمل خواسته های بیمار را مدنظر داشت و واقع بینانه در مورد نتیجه عمل ، با مراجعه کنندگان صحبت کرد .