مراجعه کنندگان به کلینیک های زیبایی بینی، دلایل متعددی را جهت انجام عمل ارائه می دهند که مهم ترین آنها ایجاد بهبود و اصلاح در ایرادات بینی و صورت و هم چنین ایجاد اعتماد به نفس بالاتر در حضور جمع می باشد. و نیز از بروز مشکل تنفسی یا عارضه ای برای بینى نگرانند. این افراد معمولاً در انتظارات معقول است و ایرادات قابل اصلاح می باشد. گاهی از مراجعه کنندگان علت عمل را رسیدن به ظاهر هنر پیشه ایخاص ذکر می کنند و گاهی همراه خود عکس آن هنر پیشه را به مطب می آورند در این گونه موارد باید ذکر کرد که این موارد رویا پردازی است زیرا عمل جراحی بینی تنها بینی فرد را تغییر داد و تناسب با صورت ایجاد می کنند و ما تغییرات سایر اجزای صورت را نخواهیم داشت به این خاطر شبیه به آن هنرپیشه نخواهند شد به همین خاطر باید توقعات قبل از عمل واقع بینانه و منطقی جهت رسیدن به هدف جراحی زیبایی بینی باشد.
نکاتی که باید قبل از عمل بدانید:
قبل از عمل مراجعه کنندگان باید آمادگی لازم را جهت عمل داشته باشند. در صورتیکه بیماری خاصی دارید به پزشک خود اطلاع دهید و نیز در صورتیکه سیگار یا قلیان مصرف می کنید باید حداقل 2 هفته قبل تا 2 هفته بعد از عمل قطع کنید. از مصرف آسپرین و قرصهای مسکن مانند: ناپروکسن و بروفن نیز به مدت 2 هفته قبل از عمل پرهیز نمایید.
آزمایشات:
قبل از عمل می بایست آزمایشات خون شامل غلظت و انعقاد را انجام دهید. در افراد بالاتر از 40 سال باید نوار قلب داشته باشند و نیز در صورتیکه مشكل خاصی به لحاظ تنفس، طپش قلب دارید باید مشاوره قلب انجام دهید.