تزریق چربی

روشبا افزایش سن علاوه بر ایجاد خطوط و چروک صورت ، پوست نیز دچار فرورفتگی و لاغری می شود. جهت پرکردن این خطوط می توان از جوانسازی با تزریق فیلر ، تزریق ژل یا تزریق چربی استفاده کرد. برای کسب یک نتیجه فوق العاده حتما باید به یک جراح زیبایی صورت در تهران ، همچون دکتر محمد گلی مراجعه نمایید.با انتقال چربی به پوست علاوه بر پرکردن فرورفتگی های صورت و فرم دهی لب ها ، جوان سازی پوست نیز انجام می گیرد.

تزریق چربی

تزریق چربی به چه معنایی است ؟

تزریق چربی Fat injection به یا به طور دقیق تر، Fat Transplantaion در واقع انتقال سلولهای چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر بدن است. این انتقال چربی در صورت علاوه بر جوان سازی پوست جهت پرکرن فرورفتگی های ناشی از خطوط طبیعی صورت ،مانند خط اخم یا خط خنده است. هم چنین برای نواحی فرورفته ناشی از زخم های قدیمی و نیز جهت پر كردن  نواحی فرورفته زیر و اطراف چشم ها کاربرد دارد. علاوه بر این موارد جهت پر کردن ،شکل دهی و حجم دهی نواحی صورت مانند لب ها ، گونه ها و نیز زاویه فک استفاده می شود.

تفاوت تزریق چربی با تزریق ژل

مزیت حجم دهی در تزریق چربی نسبت به تزریق ژل این است كه سلولهای طبیعی خود فرد جا به جا می شوند که در این حالت احتمال آلرژی نیست و نیز احتمال عفونت بسیار کم است. از طرف دیگر تزریق ژل ماندگاری حدود 8-7 ماه تا حداکثر یک سال را دارد در حالی که انتقال چربی ماندگاری طولانی تر دارد. مزیت دیگر تزریق چربی جوانسازی پوست ناحیه صورت است چراکه همراه با سلولهای چربی منتقل شده ،سلولهای بنیادی وجود دارند که باعث شفافیت و جوانسازی پوست خواهند شد.

محل های تزریق چربی در صورت

تزریق چربی علاوه بر پرکردن فرورفتگی های صورت جهت برجسته کردن لب و گونه ها کاربرد دارد. در افرادی که سیاهی دورچشم و نیز گود شدگی اطراف چشم ها دارند و نیز افرادی که صورت لاغر و تکیده ای دارند از این روش جهت جوانسازی صورت خود استفاه می کنند . گاهی می توان از این روش برای بر طرف کردن فرورفتگی های بینی استفاده کرد.

روش های انجام تزریق چربی

تزریق چربی هم با بی هوشی عمومی و هم با بی حسی موضعی قابل انجام است. در مواردی که نیاز به حجم کمی از تزریق به خصوص در ناحیه صورت هست می توان از روش بی حسی استفاده کرد و در مواردی که حجم زیادی از انتقال سلول چربی نیاز است از بی هوشی عمومی استفاده می شود.

تزریق چربی

مراحل انجام تزریق چربی

انتقال چربی سه مرحله دارد ،مرحله ی اول برداشت چربی ،مرحله ی دوم جداسازی سلولهای چربی و مرحله ی آخر تزریق چربی .

مرحله اول : برداشتن چربی

در این مرحله سلولهای چربی از نواحی مانند شکم ،باسن ،اطراف رانها برداشته می شود .این کار نیاز به برش ندارد بلکه با تزریق سرم در این نواحی و سپس با کشیدن یا ساکشن مایع تزریق شده به صورت حرکت های رفت و برگشت ،سلولهای چربی جمع آوری می شود. در این مرحله سلولهای چربی به همراه سرم تزریق شده زیر پوست و خون داخل سرنگ کشیده می شود این مرحله باید با دقت و ظرافت انجام شود تا آسیبی به سلولهای چربی وارد نیاید.

مرحله دوم: جداسازی سلولهای چربی

در این مرحله سلولهای چربی از مایع کشیده شده که مخلوطی از سلولهای چربی ، سلولهای خونی و سرم است جدا می گردد. چند روش برای این کار وجود دارد یکی از آنها سانتریفيوژ کردن است. در این روش احتمال آسیب به سلولهای چربی هست .در روش دیگر مایع کشیده شده را در یک مکان به طور ثابت نگاه داشته می شود که با گذشت زمان سلولهای چربی که سبک هستند بالاتر قرار گرفته می شوند و سلولهای خونی و سرم ته نشین می شوند و سپس به آرامی سلولهای چربی از مابقی سلولها جدا می گردد.

مرحله سوم : تزریق چربی

در این مرحله سلولهای چربی توسط سرنگ به آرامی در قسمت هایی که لازم است تزریق می شود ،تزریق در نواحی مختلف صورت باید به صورت قرینه انجام گیرد در این مرحله ممکن است مقدار مختصری از این چربی های اضافه بیاید که می توان آن را برای ترمیم البته در صورت نیاز بیمار استفاده کرد. البته بهتر است این چربی در فریزر نگه داشته شود تا سلولهای چربی از بین نروند.

 

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی

بعد از عمل کمی تورم و کبودی در ناحیه صورت پیش می آید که با استفاده ازکمپرس سرد به مدت 48 ساعت وبالاتر قرار دادن سر حین خواب به مدت دو هفته بهتر می شود. بعد از عمل نیاز به داروی ضد التهاب و نیز آنتی بیوتیک هست به طور معمول نیاز به پانسمان بر روی صورت نیست.

نتایج تزریق چربی

نتایج عمل بلافاصله پس از تزریق چربی مشخص می شود. البته صورت متورم است و به مرور ظرف 6 هفته تورم فروکش می کند. 50-20 درصد از سلولهای چربی زنده باقی می مانند و مابقی آنها از بین خواهند رفت به این خاطر ظرف شش ماه درصدی از پر شدگی و حجم دهی صورت کم می شود و نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.

تزریق چربی

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به عنوان یکی از روش های جوانسازی پوست بکار می رود به تدریج و با افزایش سن پوست دچار از بین رفتگی کلاژن ها و نیز چین و چروک و فرورفتگی هایی می شود که با تزریق سلول های چربی می توانیم علاوه بر اینکه فرورفتگی ها و نامنظمی ها را پر کنیم کمی هم به خون رسانی و جوانسازی و نیز ساخت كلاژن پوست کمک کرد

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری این متد جوانساز به طور معمول حدود یک سال است كه البته گاهی مواقع کمتر و گاهی مواقع بیشتر از این میزان است .عواملی که باعث تغییر در زمان ماندگاری تزریق چربی می شوند مانند ورزش کردن ، حرکت دادن ناحیه تزریق ، سن ، جنس ، ژنتیک و شرایط آب و هوایی و گرما هستند.

اگر ناحیه ای که تزریق چربی در آن صورت گرفته ،حرکت کند و یا ورزش در آن ناحیه انجام شود سلول های چربی زودتر جذب می شوند و نتیجه ماندگاری این فرآیند کمتر است. گرما نیز باعث می شود سلول های چربی زودتر جذب شوند.

نکاتی درباره دوران نقاهت تزریق چربی به صورت

  • بعد از عمل حدود یک تا دو هفته نیاز به استراحت است در این مدت ناحیه تزریق شده تورم دارد و در اين مدت این تورم فروکش کند.
  • محلی که چربی برداشته شده که به طور معمول از شکم است ،حدود 2 هفته باند کشی و یا پانسمانی روی آن قرار بگیرد.
  • از وارد کردن فشار زیاد به محل های تزریق به مدت 7 الی 10 روز باید پرهیز کرد چراکه باعث توزیع غیر قرینه سلول های چربى و جذب زودتر آن می شود.
  • محلی که چربی برداشته شده ممکن است 2 تا 3 هفته تورم داشته باشد.
  • از انجام کارهای سنگین در معرض آفتاب و گرمای شدید قرار گرفتن و حمام طولانی باید پرهیز کرد.
  • از کمپرس سرد به مدت دو روز استفاده کنیم.
  • بهتر است تا دو هفته هنگام خوابیدن زیر سر بالا باشد.
  • حمام کردن بعد از 2 روز توصیه می شود.

دوران نقاهت تزريق چربی به صورت

  • از ماساژ دادن شديد ناحیه تزریق شده باید پرهیز کرد.
  • ناحیه چربی برداشته شده را می توان ماساژ دهید تا مواد سرمی که داخل هست از بدن خارج شود.
  • بهتر است بیشتر استراحت كنيد.
  • تا چند هفته از ورزش خودداری کنید.
  • پیاده روی آرام به کاهش تورم کمک می کند به همین دلیل شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد و بهتر است ورزش های دیگر را به مدت چند هفته انجام ندهید زیرا باعث جذب چربی می شود.
  • بعد از یک روز می توانید از ضد آفتاب استفاده کنید و استحمام کنید و دست و صورت خود را بشورید.
  • بهتر است تا یک یا دوهفته بعد از تزریق چربی از نمک کمتر استفاده کرد زیرا باعث تورم می شود.
  • داروهایی تجویز شده كه شامل آنتی بیوتیک ، مسکن و داروهای ضد تورم هستند را به موقع مصرف کنید.
  • اگر در چند روز اول غیر قرینگی و اختلاف در محل تزریق صورت مشاهده کردید جای نگرانی نیست و ظرف 2 هفته یکسان می شوند.
  • از دستکاری بیش از حد خودداری کنید البته مقدار کمی ماساژ ملایم مشكلی نیست.

نکته مهم در این روند این است که نخواهید تزریق زیاد در مرحله ی اول انجام شود زیرا باعث پر شدگی بیش از حد و غیر طبیعی بودن صورت می شود و ممكن هست دیر جذب شوند و در نهایت رضایت شما تامين نشود. بهتر هست به میزان لازم تزریق انجام گیرد و اگر نیاز به ترمیم و پرشدگی بود می توان در مرحله دوم تزريق این كار را انجام داد.

سن مناسب برای تزریق چربی

انجام این فرایند محدودیت سنی خاصی ندارد و اشخاص در هر رده سنی می توانند تزریق را انجام دهند. اما برای مشاهده نتیجه مطلوب و بی نقص بهترین سن برای انجام پروسه مذکور از 18 تا 70 سالگی است ، زیرا این روش جوانساز برای بهبود و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در سنین بالا به علت بروز ایرادات ناشی از علائم پیری زودرس بهترین نتیجه را از تزریق چربی می توان مشاهده کرد.

تزریق چربی

بهترین زمان برای تزریق مجدد چربی

4تا 6 ماه بعد از انتقال اولیه هست .در این زمان نتیجه و ماندگاری این روش جوانسازی پوست بهتر و بیشتر خواهد شد.

عوارض تزریق چربی به صورت چیست ؟

انجام این روش جوانساز از ایمن ترین و کم تهاجم ترین روش ها به حساب می آید. زیرا که مواد تزریق شده از بدن خود شخص برداشته می شود در نتیجه هیچگونه عارضه و حساسیتی را در پی نخواهد داشت. اما قابل ذکر است انجام روش های زیبایی همیشه بایستی توسط بهترین متخصص صورت بگیرد که وی با استفاده از تبحر و سابقه کاری میتواند به بهترین نحو کار را انجام دهد و شاهد نتیجه مطلوبی باشید ولی در غیر اینصورت احتمال هرگونه عارضه جانبی وجود دارد زیرا فرد بی تجربه از چالش های پیش رو در حین تزریق هیچگونه اطلاعی ندارد.

هزینه تزریق چربی صورت

پروسه مد نظر با استفاده از چربی، روش جوانساز ایمن بوده که عمدتا افراد بخاطر کم تهاجمی بودن آن را انتخاب می کنند. عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی روش تزریق دخیل هستند که تمامی آنها در افراد یکسان نبوده و نمی توان هزینه ها را با یکدیگر مقایسه کرد ، زیرا هر شخص بسته به مشکلات پیش آمده در پوست خود به بهترین دکتر تزریق چربی در تهران مراجعه می کند و این پزشک است که در جلسه مشاوره با شنیدن نظرات فرد متقاضی و با درنظر داشتن خواسته های او تصمیم نهایی را در ارتباط با مقدار تزریق و ناحیه مورد درمان را می گیرد. تمامی موارد ذکر شده در تعیین قیمت نهایی این روش تاثیر گذار بوده است. به همین علت است که نمی توان بدون شرکت در جلسه مشاوره که با حضور متخصص برتر تشکیل می شود ، به شما قیمت نهایی را ارائه داد.

تزریق چربی - دکتر محمد گلی

نظرات بسته شده است.