تزریق واکسن کرونا و جراحی زیبایی بینی

امروزه به دنبال شیوع و گسترش بیماری کرونا انواع واکسن ها جهت جلوگیری از این بیماری مهلک ارائه شده که با استقبال مردم نیز رو به رو شده است. اما سوالی در این باره مطرح است ، آن است که آیا تزریق واکسن کرونا و جراحی زیبایی بینی تداخل دارد؟ آیا قبل از جراحی بینی باید واکسن کرونا زده باشیم ؟

در صورت انجام واکسن ، چه مدت بعد امکان عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد؟

حجم زیاد این سوالات سبب شده که درباره این موضوع صحبت کنیم. جهت رفع این ابهامات توجه شما را به ادامه مقاله جلب می کنیم.

تزریق واکسن کرونا و جراحی زیبایی بینی

اولویت در تزریق واکسن کرونا

از آن جایی که کرونا بیماری بسیار خطرناک و مرموزی است ، اولویت ما جراحان حفظ سلامت و ایمنی عزیزانمان است. بنابراین تزریق واکسن اولویت دارد و بهتر است در اولین فرصت این اقدام انجام شود .

تزریق واکسن نه تنها باعث ایمن شدن فرد از بیماری می شود بلکه یک مسئولیت اجتماعی نیز است چرا که با محدود کردن ویروس ، ایمنی جامعه بالا رفته و بدین ترتیب کرونا در سطح افراد جامعه گردش نمی کند.

با توجه به موارد گفته شده وظیفه جراحان آن است که توصیه کنند تزریق واکسن کرونا انجام شود و اولین واکسن بهترین واکسن است . همچنین پزشک جراحی زیبایی توصیه می کند تزریق واکسن را جهت انجام هیچ گونه عمل زیبایی به تعویق نیندازید. بنابراین واکسن را ابتدا تزریق کرده و سپس در رابطه با جراحی بینی یا هر عمل زیبایی دیگری تصمیم گیری کنید.

آیا بعد از تزریق واکسن کرونا ، بلافاصله عمل زیبایی بینی انجام می شود؟

با توجه به این که در بعضی از واکسن ها مانند آسترازنکا عوارضی مانند انعقاد خون یا لخته شدن خون گزارش شده است و از آنجا که جراح جهت جلوگیری از خون ریزی بیمار ، فشار خون را حین عمل جراحی کاهش می دهد ، به همین خاطر از نظر تئوری احتمال کند شدن جریان خود در عروق کوچک و درنتیجه لخته شدن وجود دارد. البته این مورد تاکنون گزارش نشده است ،به همین خاطر توصیه می شود بعد از تزریق واکسن به خصوص نوع آسترازنکا حدود یک الی دو هفته و در حالت ایده آل 10 روز بعد ، عمل زیبایی بینی انجام شود.

لازم به ذکر است که در مورد دیگر واکسن ها از آنجا که عوارضی گزارش نشده است ، می توان جراحی را زودتر انجام داد ولی با توجه به اینکه همه واکسن های کرونا جدید هستند و بررسی های گسترده در آن ها انجام نشده است ، پیشنهاد می دهیم حداقل بعد از گذشت ده روز ، جهت جراحی زیبایی بینی اقدام کنید. بدین ترتیب از عوارض واکسن به دور خواهیم ماند.

در پایان

سلامتی و تندرستی را برای تمام عزیزان آرزومندیم و امیدواریم بیماری کرونا به زودی رفع شود ، اما در شرایط کنونی ، پیشنهاد می دهیم جهت حفظ سلامتی خود ، به نکات مطلب تزریق واکسن کرونا و جراحی زیبایی بینی توجه داشته باشید.​

نظرات بسته شده است.