تاثیر عمل زیبایی بینی با حس بویایی

کاهش بویایی بعد از عمل بینی

آیا بعد از عمل جراحی زیبایی بینی دچار کاهش بویایی، اختلالات در بویایی خواهد داشت؟

تاثیر عمل زیبایی بینی : به ندرت بعد از جراحی بینی ممکن است که به طور موقت فرد دچار کاهش بویایی بشود اما این مورد دائمی نیست و حداکثر یک تا دو ماه طول میکشد تا این مسئله رفع گردد و کاهش بویایی دائمی بعد از عمل جراحی بینی وجود ندارد.

علت این کاهش بویایی موقت چیست؟

ابتدا باید در مورد آناتومی بینی توضیح داد . سلولهای بویایی در سقف بینی وجود دارد که با رسیدن مولکولهای مواد بوییدنی به سمت بالا و سقف بینی ، باعث تحریک این سلولها شده و فرد متوجه بو میشود. در صورتیکه انسدادی در مسیر رسیدن این مولکولها وجود داشته باشد فرد متوجه بو نمیشود.

بعد از عمل جراحی بینی به دلیل آنکه داخل بینی تورم میکند در مسیر بویایی انسداد ایجاد میشود که این مورد باعث کاهش بویایی میشود که با رفع تورم به تدریج بویایی بهتر خواهد شد. در طی این مدت باید از سرم شستشوی بینی استفاده شود تا لخته های داخل بینی را شستشو داده و به کاهش تورم کمک کند در صورتیکه زمان کاهش بویایی بعد از چند هفته بعد از عمل ادامه داشت بهتر است از اسپری های کورتن دار جهت کاهش تورم مخاط بینی استفاده نمود.

جراحی زیبایی بینی

در مواردی که بیمار قبل از عمل جراحی بینی شکل بویایی داشته باشد ، در صورتیکه ناشی از انحراف بینی باشد بعد از عمل جراحی بینی بویایی بهبود می یابد.

در مواردی که فرد قبل از عمل دچار پولیپ بینی باشدنیز باید قبل از عمل سی تی اسکن از بینی و سینوس انجام داد و این موارد را اصلاح نمود.

اگر پولیپ داخل بینی باقی بماند و یا انحراف بینی حین عمل اصلاح نگردد مشکل بویایی باقی نخواهد ماند.

عمل جراحی بینی

نظرات بسته شده است.