پولیپ بینی چیست و درمان آن چگونه است

پولیپ بینی چیست و درمان آن چگونه است

پولیپ بینی از حساسیت ها و یا یک آلرژی ساده ممکن است  ایجاد شود که با مشکلات تنفسی و جدی رو به رو خواهید شد و امکان دارد  خیلی از افراد به پلیپ بینی دچار شوند  ولی چون علائم آن بسیار کم است متوجه این موضوع نشده  و بلعکس در یک سری افراد به قدری این علائم زیاد است که باعث می شود حس بویاییشان از بین برود و مجبور به جراحی بینی شوند.

در واقع پولیپ بینی فضای داخلی و سینوس ها را اشغال می کند و در صورتی که دجار گرفتگی بینی ،خلط پشت سر ، سردردهای پی در پی و … شدید  بهتر است به پزشک مراجعه کرده و برای درمان آن اقدام کنید .پزشک با توجه به بیماری شما برایتان دارو تجویز می کند و اگر درمان دارویی موثر واقع نشد چاره ای جز جراحی پولیپ بینی نخواهد بود. در صورتی که پولیپ کوچک باشد با درمان دارویی قابل درمان است .

می توانید جراحی آندوسکوپیک را همزمان با جراحی بینی انجام دهید.

پولیپ بینی چیست و درمان آن چگونه است

 

مخاط بینی چیست ؟

به لایه خارجی که پوشاننده بینی می باشد مخاط بینی می گویند .زمانی پولیپ بینی ایجاد می شود که مخاط بیش از حد رشد و از حالت طبیعی خارج شود. کسانی که دارای پولیپ بینی هستند معمولاً فضای داخلی بینی به وسیله پولیپ اشغال می شود .و در صورتی که احساس گرفتگی بینی کردید امکان پولیپ بینی وجود دارد.زیرا جریان هوا با وجود پولیپ کمی دشوار است .

علائم

از آنجایی که پولیپ شما کوچک باشد امکان اینکه هیچ گونه عوارضی مشاهده نشود زیاد است .در صورتی علائم به وضوح مشخص است که پولیپ ایجاد شده رشد بیش از حد نرمال داشته باشد یا تکثیرشده باشد.که در این صورت با انسداد بینی به همراه است .

برخی از علائم پولیپ بینی به شرح ذیل می باشد.

  • آب ریزش بینی
  • کاهش حس بویایی
  • کاهش حس چشایی
  • درد سینوس و یا صورت
  • خرناس کشیدن
  • سردردهای پی در پی
  • ایجاد درد در فک بالا
  • اجاد درد در ناحیه پیشانی

 

درصورتی که هربک از علائم  بالا  مبتلا شدید و چنانکه برای مدت یک هفته یا بیشتر ادامه دار بود

بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا در صورت پولیپ بینی برای درمان آن اقدام کنید.پولیپ بینی می تواند برای هر فردی اتفاق بیفتد ولی معمولاً در افراد میانسال بیشتر دیده می شود.برای کوچک شدن می توان از دارو استفاده کرد.

سایر خدمات دکتر محمد گلی
جراحی بینی استخوانی
جراحی زیبایی بینی

عمل بینی گوشتی
جراحی ترمیمی بینی
و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر محمد گلی جراح پلاستیک بینی و صورت و متخصص گوش و حلق و بینی .

 

نظرات بسته شده است.