بیماری خاص و عمل جراحی بینی

بیماری خاص و عمل جراحی بینی

افراد متقاضی انجام جراحی زیبایی بینی ممکن است دارای یک سری بیمارهای زمینه ای مانند بیماری های کم خونی و آسم و صرع و یا ms و … باشند این افراد هم می توانند تحت شرایط خاصی عمل بینی را انجام دهند و لزومی ندارد به طور حتم تمامی افراد از لحاظ سایر زمینه ها سالم باشند .

  • کم خونی و سایر بیمارهای خونی

غلظت خون و یا هموگلوبین بدن یکی از آزمایشات رایج و شایع جهت انجام جراحی بینی است که قبل از عمل درخواست میشود .در صورتیکه غلظت خون یا همان هموگلوبین کمتر از 12 بری خانمها و کمتر از 13 برای آقایان باشد فرد مبتلا به کم خونی است .

اما با این میزان انجام عمل جراحی بینی بلامانع است و در واقع اگر غلظت خون بالاتر از 10 باشد میتوان جراحی زیبایی بینی را انجام داد و غلظت خون زیر عدد 10 مانع جراحی بینی است چرا که احتمال مشکلات قلبی برای برای بیمار وجود دارد .در صورتیکه غلظت خون بین 10 تا 12 باشد انجام عمل جراحی بلامانع است اما برای اینکه افراد توصیه به مصرف قرص های آهن و قرص های مولتی ویتامین قبل و بعد از عمل میباشد.

در این افراد احتمال ضعف و بیحالی در چند روز بعد از عمل بینی نیز وجود دارد . در صورتیکه این افراد عجله برای عمل ندارند بهتر است تا بهبود وضعیت غلضت خون صبر نمایند.

  • بیماری های هموفیلی

بیماری های که انعقاد خون ضعیف میباشد مانند بیماری هموفیلی و یا بیماران دچار احتمالات پلاکتی به دلیل احتمال خون ریزی فراوان حین و بعد از عمل توصیه به انجام عمل بینی نمیشود

  • آسم و جراحی بینی

افرادی که مبتلا به تنگی نفس و یا آسم میباشند در صورتیکه بیماری تحت کنترل باشد با نظر متخصص داخلی و نیز متخصص بی هوشی و انجام تست های ریوی میتوانند جراحی بینی انجام دهند . در صورتیکه آسم متوسط و یا شدید داشته باشند توصیه به انجام جراحی بینی نمیشود.

  •  بیماری صرع و یا MS و جراحی بینی

بیماران مبتلا به صرع و نیز MS یا مولتیپل اسکروزیس ، در صورتیکه بیماری کنترل شده باشد و بیماری در حال پیشرفت نباشد . با نظر متخصص اعصاب میتوانند عمل جراحی بینی را انجام دهند و نیز افراد میتوانند 6 ساعت بعد از عمل بینی داروهای خود را مصرف نمایند .

در پایان این نکته را یاد آور می شوم که در مشاوره های قبل از عمل هر گونه بیماری را اگر دارید با جراح بینی خود بیان کنید تا مشاوره لازم و اقدامات مقتضی را برای شما به عمل بیاورد .

 

نظرات بسته شده است.