مراقبت های بعد از جراحی گوش

نکات و مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش : به طور کلی بعد از هر عملی بیمار ملزم به رعایت یک سری نکات و مراقبت ها است تا در تسریع روند بهبودی و همچنین کاهش طول مدت دوران نقاهت فرد تاثیر گذار است. بنابراین آگاهی و انجام این اقدامات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ؛ از این رو در ادامه برخی از این اقدامات را برمی شمریم.( جراحی گوش )

دوران نقاهت اتوپلاستی چگونه است ؟

بیماران پس از قرار گرفتن تحت درمان اتوپلاستی ، به یک دوره دو هفته ای برای ریکاوری نیاز دارند. بیمار ، حس تپش همراه با درد را در گوش های خود تجربه می کند که البته با مصرف دارو ، تسکین پیدا خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

تورم جزئی ، بی حسی یا قرمزی نیز در گوش ها اتفاق می افتد.

بعد از جراحی اتوپلاستی ، گوش ها پانسمان می شوند که بعداً با یک نوع پوشش هدبند سبک تر ، به مدت ۴ تا ۶ هفته جایگزین خواهد شد. بخیه ها پس از یک هفته کشیده می شوند و در صورتی که جراح گوش ، از بخیه های جذبی استفاده کرده باشد ، این بخیه ها با گذر زمان به صورت خودبخود از بین خواهند رفت.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

  • به موقع و سر وقت از داروهایی که پزشک تجویز نموده استفاده کنید. این دارو ها در کنترل درد موثرند و به روند بهبودی بیمار سرعت می بخشند. توجه داشته باشید که از این داروها تا پایان روند بهبودی خود استفاده کنید و به صورت خودسر مصرف آن ها را قطع نکنید.
  • تا چند مدت پس از جراحی گوش ، توجه داشته باشید تا گوشی که مورد جراحی قرار گرفته به سمت بالا نگه داشته شود و از خم کردن سر خود پرهیز نمایید.
  • بهتر است طی یک هفته اول بعد از جراحی گوش فین شدید نکنید و به هنگام عطسه و سرفه دهان خود را کاملا باز کنید.
  • حداقل تا سه روز به خوبی استراحت کنید؛ اما پس از این مدت به تدریج می توانید کار های روزمره خود را انجام دهید. البته انجام فعالیت های سنگین روزمره یا ورزشی همچون بلند کردن جسم یا وزنه ای که وزن آن بیشتر از دو کیلو است ممنوع می باشد.
  • تا مدتی به استخر نروید و از شنا و شیرجه زدن خودداری کنید.
  • بسیار مراقب باشید تا به گوش آسیب یا ضربه ای وارد نشود. به همین دلیل از رفتن به محل های شلوغ پرهیز نمایید.
  • بهتر است تا زمان بهبود کامل گوش خصوصا تا زمانی که به روی گوش پانسمان قرار دارد، آب وارد آن نشود، زیرا ممکن است موجب عفونت گوش گردد.
  • در صورتی که با ترشحات خونی مواجه شدید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • پس از جراحی گوش به منظور معاینه و چکاپ به جراح گوش خود مراجعه فرمایید.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

ورزش بعد از جراحی اتوپلاستی چگونه می باشد ؟

بیماران پس از جراحی اتوپلاستی ، باید به مدت 2 تا 3 ماه از انجام فعالیت و ورزش های سنگین ، خودداری نمایند.

بخیه ها باید تا چه مدت بر روی ناحیه درمان باقی بمانند ؟

حدوداً 10 روز بعد از جراحی گوش ، بخیه ها کشیده می شوند. همانطور که گفته شد ؛ بخیه های جذبی ، بصورت خودبخود ، از بین خواهند رفت.

آیا انجام جراحی اتوپلاستی ، خطرناک است ؟

اتوپلاستی نیز مثل هر جراحی دیگری ، با تعداد معدودی از خطرات ، توام می باشد. برخی از این ها شامل تورم جزئی و اسکار می باشد که البته همگی ، در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.

برش ها در روند اتوپلاستی در کدام نواحی گوش ایجاد می شوند ؟

پزشک برش ها را در روند اتوپلاستی در پشت گوش ایجاد می کند ، بنابراین برش های جراحی زیبایی گوش معمولاً قابل رویت نمی باشند.

عوارض جراحی گوش

به طور کلی این جراحی عوارض خاصی در پی نخواهد داشت، خصوصا اگر توسط جراح گوش عالی و با تجربه انجام شود. اما ممکن است بیماران با یک سری عارضه های کوتاه مدت مواجه شوند که به مرور زمان و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف می شوند. این عوارض موقتی عبارتند از :

  • ممکن است متوجه صدای مزاحمی همچون وزوز شود.
  • احتمال دارد که گوش ها بی حس شوند.

نظرات بسته شده است.