ارتودنسی همزمان با جراحی بینی

ارتودنسی همزمان با جراحی بینی

برخی افراد نیاز به ارتودنسی دارد، و از طرفی دیگر تمایل دارند جراحی بینی انجام دهند، اما این نکته را باید توجه داشته باشند که نمی توانند درمان ارتودنسی همزمان با جراحی بینی انجام دهند. حال باید بدانید که کدام یک را بهتر است زودتر انجام دهید و در اولویت قرار دهید.

ارتودنسی همزمان با جراحی بینی
ارتودنسی همزمان با جراحی بینی

آیا می توان درمان ارتودنسی و جراحی بینی به طور همزمان انجام داد؟

به طور کلی درمان ارتودنسی باعث می شود تغییراتی در فاصله بین لب و بینی و موقعیت لب ها و زاویه بینی و لب ایجاد شود. از نکات مهمی که جراح بینی در جراحی زیبایی بینی، به آن اهمیت می دهد، رابطه بین لب و فرم بینی می باشد. پس تغییرات ایجاد شده بر فرم لب بعد از درمان ارتودنسی، در تصمیم جراح بینی در رابطه با نحوه جراحی بینی فرد تاثیر بسزایی دارد. اگر ابتدا جراحی بینی صورت گیرد و بعد از آن درمان ارتودنسی را آغاز نمایید، امکان دارد در زمان تنظیمات براکت ها بر روی دندان ها، به بینی و صورت فرد فشار وارد شود و بخیه های ناشی از جراحی بینی باعث ناراحتی فرد شود.

بپس به هیچ وجه ارتودنسی همزمان با جراحی بینی توصیه نمی شود و بهترین حالت این است که قبل از اقدام به جراحی بینی ، ابتدا درمان ارتودنسی را انجام دهید. در این حالت فرد می تواند  بدون نیاز به براکت های ارتودنسی، عمل جراحی بینی موفقت آمیز و رضایت بخشی را داشته باشد.

 

درمان فک  و جراحی بینی

افرادی که فک پایین آن ها عقب رفته باشد، و تمایل به جراحی بینی دارند، ابتدا باید عقب رفتگی فک پایین را درمان نمایند و بعد از آن اقدام به جراحی زیبایی بینی نمایند. زمانی که جراحی بینی بعد از رفع مشکل عقب رفتگی فک پایین، انجام شود، فرد دیگر احساس نمی کند که بینی آن بزرگ است و احساس مطلوبی خواهد داشت. زیرا عقب رفتگی فک باعث می شود تا فرد به اشتباه احساس بزرگی بینی نماید و در این حالت بعد از جراحی بینی نیز احساس خوبی نخواهد داشت.

بدر صورتی که فک بالای فرد ایراداتی داشته باشد و نیاز به جراحی  باشد، فرد ابتدا باید فک بالا را درمان نماید و بعد از یک سال اقدام به جراحی زیبایی بینی نماید. جراحی فک بالا بر روی نتیجه جراحی بینی تاثیرات بسیار مهمی دارد.

نظرات بسته شده است.