از بین بردن خط پیشانی

از بین بردن خط پیشانی 

دلایل متعددی برای ایجاد خطوط پوستی صورت مانند سن، جاذبه و کشش مزمن عضلات تقلید کننده صورت وجود دارد. که از این موارد کشش مزمن توسط عضلات صورت، نه تنها ظاهر صورت را مشخص می کند، بلکه نقش مهمی در تشکیل خطوط اخم صورت در نتیجه فعالیت های تکراری دارد. این حرکات تکراری مانند خنده و یا اخم کردن و یا بالا بردن ابروها به سمت بالا باعث ایجاد خطوط بر روی صورت در جهت عمود بر حرکت عضله صورت می شوند. این نوع خطوط معمولاً خطوط عمیق هستند و در مکانهای مختلف صورت به اشکال و نامهای مختلف می باشند. به عنوان مثال خط عمودی بین دو ابرو به عنوان خط اخم و خط های افقی در پیشانی به عنوان خطوط سن یا عمر و خطهای اطراف چشم تحت عنوان خطوط پنجه کلاغی شناخته شده اند.
چین های صورت که در اثر گذر عمر و افزایش سن ایجاد می شوند معمولاً با شل شدن پوست همراه بوده و معمولاً خطوط ظریف و نازکی هستند.

روش های درمان جراحی لیفتینگ 


برای هر قسمت از صورت و هر نوع چین صورت نحوه درمان مختلف است. اما به طور عمده روش جراحی برای درمان خطوط افقی پیشانی بکار می رود. جراحی هایی که برای تغییر پیشانی بکار می روند معمولاً در جهت تصحیح ابروهای افتاده، خطوط افقی پیشانی و چین های عمودی وسط ابروها حین اخم بکار می روند.

موقعیت خط رویش مو در جراحی عمل بالا بردن پیشانی لیفتینگ مهم است. در خانم هایی که خط رویش موی آنها بالا واقع شده، برش در داخل موها انجام می شود. در خانم هایی که خط رویش موی پایینی دارند برش از جلوی خط موها صورت می گیرد و در مردانی که طاس می باشند می تواند توسط برش های اندوسکوپیک و یا اگر چین های افقی عمیقی روی پیشانی داشته باشند می توان از بالا بردن ابرو از میانه پیشانی استفاده کرد.

در این روش پس از بلند کردن پوست، عضلات تقلید کننده صورت که باعث اثر بروی پوست صورت می گردند قطع می شوند که مانع برگشت خطوط پوست می شود و سپس پوست صورت کشیده شده و قسمت های اضافی آن برداشته می شوند.

در مورد خطوط ظریف که به دلیل سن و افتادگی و شل شدگی پوست صورت در اطراف گونه و لبها و گردن از جراحی ریتیدکتومی استفاده می شود. در این روش با برش در کنار گوش و سپس پشت گوش، پوست از روی عضلات و بافت زیرین آن جدا می شود و سپس کشیدن پوست، پوست اضافه صورت بریده شده سپس پوست به هم دوخته می شود. روش کشیدن پوست به سمت کنار و بالا می باشد.

پس از جراحی پانسمان فشاری بر روی صورت گذاشته می شود و بیمار فردای بعد از عمل از بیمارستان ترخیص می شود.

معمولاً نتیجه جراحی برای کشیدن پوست صورت حدود 5 ـ 6 سال مؤثر طول می کشد و بعد از آن بدلیل روند عمر خطوط بر روی صورت ایجاد می شود. در مواقعی که خط اخم در وسط پیشانی به صورت عمودی وجود دارد معمولاً از روش تزریقی بوتاکس و یا روش جراحی استفاده می کنیم. در روش جراحی پس از برش پوست، عضلات اخم کننده قطع شده سپس پوست به صورت پلاستیک ترمیم می گردد.

در مورد خطوط اطراف چشم که به صورت خطوط پنجه کلاغی گفته می شود، روش تزریقی بوتاکس و یا روش جراحی لیفتینگ به صورت برش در پشت خط موی استفاده می شود.

روش های جوان سازی صورت باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار و نیز افزایش توانایی عملکرد افراد می شود.

برخی از خدمات دکتر گلی متخصص جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی فانتزی

انحراف بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی شکسته

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .

نظرات بسته شده است.