دریچه های بینی

دریچه های بینی

بعضی از بیماران بدنبال عمل جراحی بینی در حالی که قبل از عمل بینی مشکل تنفسی نداشته اند بعد از جراحی بینی دچار مشکل تنفسی می شوند ، علت آن چه می تواند باشد ؟
در این گونه موارد مسیر تنفسی از راه بینی دچار تنگی شده است که به طور عمده در قسمت دریچه بینی است .
تنگ ترین قسمت مسیر تنفسی در هر طرف بینی را دریچه بینی می نامند که زاویه یی حدود 15 درجه بوده و بین تیغه میانی و غضروف بالایی بینی هست ، محل این دریچه در قسمت يك سوم میانی بینی ، در حدود یک سانتى متر بالاتر از نوک بینی است .
غضروف های بالایی بینی ، غضروف هایى ضعیف هستند که حین عمل بینی باید با احتیاط با آنها برخورد کرد . به این معنی که از برداشتن بی مورد و بیش از حد آنها پرهیز کرد .

دریچه بینی
در جراحی بینی باید توسط غضروف های شکل داده شده که بین غضروف بالایی بینی و تیغه میانی گذاشته می شود ، بازبودن این دریچه را تضمین کرد .
چه کسانی مستعد تنگی نفس بعد از عمل بینی هستند ؟
کسانی که قوز زیادی دارند و باید قسمت بیشتری از غضروف پشت بینی را برداریم در صورتی كه دریچه بینی ترمیم و بازسازی نشود احتمال تنگی نفس بعد از عمل جراحی بینی را دارند .
در این  موارد جراح بینی جهت پرهیز از تنگی نفس بعد از عمل از غضروف جهت بازنگه داشتن دریچه استفاده می کند .
هم چنین در افرادی که پوست نازک به همراه غضروف های فرورفته در قسمت میانی بینی دارند نیز باید با استفاده از غضروف حین عمل بینی زاویه دریچه بینی را به میزان کافی باز نگه داشت .

دریچه های بینی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی

 

نظرات بسته شده است.