زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی

بینی دارای آناتومی پیچیده ای می باشد و به همین دلیل جراحی زیبایی بینی جزو سخت ترین جراحی زیبایی به حساب می رود، و در 15 در صد افراد دیده می شود که از جراحی بینی اولیه ناراضی می باشند و به جراحی ترمیمی بینی نیازمند هستند. انتخاب جراح بینی در انجام جراحی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد و نقش بسزایی در نتیجه جراحی دارد، اما ماهرترین جراحان نیز از این امر مستثنی نیستند. به طور کلی جراحی بینی ثانویه جهت رفع اشکالات و برطرف عیوب جراحی بینی اولیه انجام می شود. و جراحی سخت تری نسبت به اولیه به شمار می رود، زیرا بافت طبیعی بینی، به علت دست کاری های قلبی با بافت ترمیمی جایگزین می شود و بافت جدید بسیار سفت تر و قابل انعطاف تر از بافت های اولیه می باشد و جهت چسبیدن به اسکلت بینی توانایی کم تری دارند در نتیجه تورم ناشی از جراحی نیز بیشتر می شود و دیرتر نیز از بین می رود. حال سوال اینجاست که زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی چه زمانی می باشد؟

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی

زمان مناسب عمل بینی ترمیمی چه زمانی می باشد؟

زمان مناسب جراحی ترمیمی بینی یک سال بعد از جراحی بینی اولیه می باشد. خیلی از افراد بعد از نتیجه نارضایت بخش از جراحی بینی اولیه، تمایل دارند هر چه سریعتر اقدام به جراحی ترمیمی بینی نمایند، در صورتی که این نکته را باید بدانند که نباید عجله کنند زیرا با گذشت زمان که ورم ناشی از بینی رفع می شود، تمامی ایرادات بینی نمایان می شوند و اگر ترمیم بینی زود هنگام صورت گیرد امکان اشتباه جراح بینی بالا می رود و با دست کاری مجدد به دلیل اینکه هنوز روند ترمیم فعال می باشد، اشکالاتی در خونرسانی پوست و اختلالاتی در ترمیم ایجاد می شود و عوارض جبران ناپذیری را برای فرد به وجود می آورد

در برخی موارد نیز می توان جراحی را زودتر از یک سال انجام داد. به طور مثال در مواقعی که پره های بینی در جراحی بینی اولیه به اندازه کافی کوچک نشده باشند در این حالت جهت کوچک کردن آن می توان 6 ماه بعد از جراحی بینی اولیه اقدام نمود و یا زمانی که اشکالاتی در محل شکستن استخوان های بینی صورت گرفته باشد. به طور کلی بهتر است که افراد صبور باشند و جراح بینی خود را تحت فشار قرار ندهند و عجله نکنند تا بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود داشته باشند.

نظرات بسته شده است.