بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی

دلیل بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی چیست ؟ آیا بعد از عمل جراحی بینی ، بدبویی بینی به وجود می آید ؟ این احساس بوی بد ، تا چه مدت طول می کشد ؟

بعضی از مراجعه کنندگان و افراد در فضای مجازی ، در صفحه شخصی دکتر گلی در اینستاگرام و یا سایت دکتر گلی ، سوالاتی را درباره بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی ، از ایشان می پرسند و به همین خاطر ، دکتر گلی لازم می دانند ، در این مقاله به سوالات شما زیباجویان عزیز ، پاسخ دهند.

بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی

بعد از جراحی بینی ، ممکن است احساس بدبویی پیش بیاید. مدت زمان بروز بدبدیی در بینی ، ممکن است از چند هفته تا یک ماه ، به طول بیانجامد.این مسئله به چند دلیل بروز می کند.

دلایل رایج ایجاد بدبویی در بینی

رایج ترین دلیل بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی ، وجود لخته های خون و ترشحاتی است که ممکن است ، بعد از جراحی بینی باقی بماند. وقتی جراحی زیبایی بینی انجام می شود ، بر اثر ایجاد برش ها مقداری خونریزی وجود دارد ، که در نهایت به صورت لخته خواهد بود و تا جذب این لخته ها ، ممکن است احساس بدبویی بینی وجود داشته باشد.

دلیل دیگر می تواند این مسئله باشد ، جراحان بینی در حین عمل ، از نخ ها و بخیه های قابل جذب در داخل بینی استفاده می کنند و جذب شدن این بخیه ها ، زمانبر است. جذب بخیه ها و افتادن آن ها ، معمولا دو تا سه هفته ، یک ماه و حتی در بعضی موارد تا دو ماه ، طول می کشد. در این مدت ممکن است که ترشحات بینی ، اطراف این بخیه ها باقی بماند و باعث احساس بدبویی بینی ، برای فرد شود.

بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی

در موارد اشاره شده ، درمان بدبویی بینی توسط سرم های شستشو انجام می گیرد. بیماران باید به صورت مرتب از سرم شستشو استفاده کنند ، که این کار باعث شستشو و تمیز کردن مجراهای داخل بینی و رفع لخته ها می شود ، و همچنین مانع از ماندن ترشحات بر روی بخیه ها می شود. و با گذشت زمان بد بویی بینی بهتر می شود.

علت ماندگاری طولانی مدت بدبویی بینی

دلیل دیگری که برای بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی وجود دارد ، و این نوع بدبویی ممکن است به مدت طولانی و چندین ماه طول بکشد ، و حتی در بعضی از بیماران طولانی تر از این مدت باشد ، تکنیک جراحی می باشد. جراح حین عمل بینی ، باید بسیار دقت نماید که به لایه های بینی آسیب نرساند. بینی خود از سه لایه تشکیل می شود ؛ لایه ی درونی که سطح داخلی بینی و مخاط ، پوشاننده داخل آن است ؛ سطح بیرونی که شامل پوست است و مابقی ، میان این دو لایه بینی قرار گرفته اند که شامل غضروف ، استخوان و بافت نرم می باشد.

اگر حین جراحی لایه پوشاننده داخلی بینی دچار آسیب شود ، یا در صورت آسیب دیدگی ترمیم نشود و به حال خود رها شود و جراح دقت لازم را انجام ندهد ، ارتباط بین داخل بینی و بافت زیر پوست برقرار می شود و ترشحات داخل بینی ممکن است ، با غضروف و بافت زیر پوست ارتباط پیدا کنند و این امر موجب تشکیل باکتری در این نقاط می شود ، و باعث بدبویی طولانی مدت خواهد شد. در واقع این نوع بدبویی ، به دلیل تکنیک جراحی است که از دقت کافی برخوردار نباشد ، به خصوص‌ در مواردی رخ دهد که بیمار قوز بینی زیادی دارد و جراح بخواهد ، اقدام به برداشتن قوز نماید ، بدون اینکه دقت داشته باشد که مخاط پوشاننده داخل بینی را حفظ کند و یا در صورتی که این ناحیه دچار آسیب شد ، آن را ترمیم نماید.

بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی

توصیه برای رفع بدبویی بینی بعد از عمل جراحی بینی

در این موارد توصیه دکتر گلی برای برطرف کردن بدبویی بینی ، استفاده مرتب از سرم های شستشوی بینی می باشد. باید توجه داشته باشید که این بدبویی بینی ، تکنیکی بوده و ممکن است تا مدت زمانی طولانی ماندگار باشد. دکتر گلی در حین عمل ، حداکثر دقت را به عمل می آورند تا مخاط پوشاننده داخل بینی ، آسیب نبینند و در صورتی که کوچکترین آسیب دیدگی ایجاد شد ، ترمیم شود که از این گونه مشکلات در دراز مدت ، پیشگیری نمایند.

نظرات بسته شده است.