لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ چیست ؟

با توجه به گسترش علاقه مردم به جراحی های زیبایی بینی ، عده ای از افراد از این مسئله استفاده می کنند و انجام جراحی بینی بدون بیهوشی ، بدون برش و با هزینه کم ، تحت عنوان عمل لیفت بینی با نخ ، را تبلیغ می کنند. در واقع این افراد مدعی هستند که در این روش ، با هزینه و عوارض کمتر ، نتیجه مطلوب حاصل از جراحی بینی را می توان ، با انجام لیفت بینی با نخ به دست آورد.

لیفت بینی با نخ

مکانیزم عمل لیفت بینی با نخ

روش کار نخ هایی که در عمل لیفت بینی مورد استفاده قرار می گیرند ، به این صورت است که دو نخ را در دو طرف بینی وارد می کنند. بعضی از این نخ ها ، دارای خاصیت جمع شدگی یا انقباض می باشند و با ایجاد اسکار و واکنش های التهابی ، حاصل از این نخ ها در زیر پوست بینی ، حالت جمع شدگی ایجاد می شود ، و به تبع آن ،این حالت در بافت بینی ایجاد شده و در نهایت سبب می شود که ، نوک بینی اندکی به سمت بالا کشیده شود. بر اساس این مکانیزم ، این افراد بالا بردن نوک بینی یا لیفت بینی با نخ را ، تبلیغ می کنند.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

در خصوص ماندگاری این عمل ، چیزی که افراد در این تبلیغات اظهار می کنند ، دوام نتیجه بین یک الی دو سال می باشد. اما آن چیزی که در واقعیت وجود دارد و جراحان بینی ، در بیمارانی که پس از انجام لیفت بینی ، به آن ها مراجعه می کنند ، مشاهده می کنند ، این حقیقت است که معمولا پس از گذشت سه ماه از انجام لیفت بینی ، حالت بالا بودن نوک بینی برگشت پیدا می کند و نوک بینی ، به تدریج به سر جای خود بر می گردد.

آیا لیفت بینی روشی موثر است ؟

در واقع می توان به این حقیقت اشاره کرد ، که انجام این گونه روش ها ، نمی تواند جایگزینی برای جراحی بینی به حساب بیاید. در عمل جراحی بینی ، جراح بینی ، نوک بینی را با استفاده از پیوند های غضروفی استحکام می بخشد؛ تا نوک بینی به صورت دائمی و مادام العمر ، بالا و سر جای خود باقی بماند. به دلیل وجود انقباضات و کانترکچر های پوستی ، نوک بینی تمایل به پایین آمدن دارد؛ ولی هنگامی که در نوک بینی از غضروف محکمی استفاده شود ، در آینده افتاگی نوک بینی برای بیمار ایجاد نخواهد شد.

در بیمارانی که عمل لیفت با نخ را انجام داده اند و بعد از آن برای عمل بینی مراجعه کرده اند ، بافت اسکار بر جای مانده در زیر پوست بینی باعث می شود ، که بینی آن ها مانند کسانی باشد که قبلا عمل جراحی بینی را انجام داده اند و بافت بینی آن ها ، سفت و چسبنده باشد و مانند جراحی ترمیمی بینی ، سبب دشوار تر شدن عمل جراحی بینی در این بیماران شود.

از طرف دیگر ، مسلما در بیمارانی که بینی آن ها دارای قوز زیاد یا انحراف است ، یا نوک بینی پهنی دارند و یا دیگر موارد این چنینی ، عمل لیفت بینی در کوتاه مدت نیز موثر نخواهد بود.

سخن پایانی

به همین خاطر دکتر محمد گلی توصیه می کنند ، افرادی که واقعا قصد ایجاد تغییرات در شکل بینی خود و زیبایی بخشیدن به آن را دارند ، بهتر است تحت عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی قرار بگیرند؛ تا بتوانند از نتایج مادام العمر این جراحی بهره مند شوند. بیماران باید از دست زدن به بافت بینی خود ، با موادی مانند نخ های لیفت خودداری کنند.

انجام این روش ها نه تنها نتایجی دائمی را ایجاد نمی کنند ، بلکه ممکن است سبب ایجاد عوارض التهابی در بینی شود ، و اگر بعد ها این افراد بخواهند بینی خود را جراحی نمایند ، ممکن است در عمل جراحی خود به مشکل بربخورند.

لیفت بینی با نخ

هر چیز ارزانی ، حتما و لزوما نمی تواند مفید باشد و نباید به صرف ارزان بودن ، سریع بودن ، راحت بودن و تبلیغاتی با این عناوین ، خود را تحت انجام این اعمال و روش ها قرار داد. امیدواریم که مطالب مورد توجه و نظر شما ، قرار گرفته باشد و بتواند راهنمای موثری ، برای افرادی باشد که قصد اعمال تغییرات و ایجاد زیبایی بر روی بینی خود را دارند.​

نظرات بسته شده است.