استاندارد های زیبایی بینی

نمای نوک بینی زیبا در استاندارد های زیبایی بینی

به منظور فهمیدن و درک این مطلب که نوک بینی باید چه خصوصیاتی داشته باشد ، تا استاندارد های زیبایی بینی ، رعایت شود و نمای صورت بعد از جراحی بینی زیبا به نظر برسد ، مطالعات زیادی بر روی مدل های زیبایی و افراد fashion ، در مجلات زیبایی و سلبریتی ها انجام شده است. آنالیزهای دقیق و زیادی بر روی ابعاد و اندازه های نوک بینی این افراد انجام شده است.

استاندارد های زیبایی بینی

تاثیرات نوک بینی در استاندارد های زیبایی بینی

نتایج تحقیقات صورت گرفته در سال های گذشته تا قبل از سال 2003 میلادی این بوده که تا این سال ها ، ایده آل زیبایی بینی ، نوک بینی باریک بوده است. از سال 2003 به بعد طرح نوک بینی زیبا ، به بینی هایی تعلق داشت که بینی پهن تر بوده است. در واقع نتایجی که از مطالعه و بررسی جذابیت نوک بینی ، بر روی صورت افراد فشن و سلبریتی ها در سال های بعد از 2003 به عمل آمد ، نشان می داد، افرادی که نوک بینی آن ها مقداری پهن تر است ، جذابیت بیشتری دارند.

در حقیقت در مطالعه ای که بر روی این افراد مشهور و مدل ها قبل از سال 2003 و بعد از این سال انجام شد ، این نتیجه بدست آمد که در گذشته و پیش از سال 2000 نسبت اندازه پهنای نوک بینی به اندازه فاصله بین دو چشم حدود 0.4 بود. به مرور و در سال های بعد از 2003 به بعد افرادی زیبا بودند که فاصله پهنای نوک بینی به فاصله بین دو چشم آن ها حدود 0.6 شده بود ؛ یعنی چیزی حدود دو سوم. به همین خاطر به این نتیجه رسیدند که اگر پهنای نوک بینی مقداری بیشتر باشد ، بینی جذابیت تر است.

استاندارد های زیبایی بینی

اما پهن بودن نوک بینی به تنهایی باعث ایجاد جذابیت نمی شود. با مطالعه دقیق بر روی چهره های این افراد ، آن چیزی که بیشتر در زیبایی بینی مد نظر قرار گرفت ، سایه ها و هاشورهایی بود که در بالای نوک بینی و بالای پره های آن مشهود بود.

تاثیرات فرو رفتگی در استاندارد های زیبایی بینی

در حقیقت آن چیزی که باعث زیباتر به نظر رسیدن بینی می شود ، این است که نوک بینی دارای پهنا باشد و پره ها و نوک بینی برجسته باشند ، و بلافاصله بالاتر از نوک بینی (سوپراتیپ) و بالاتر از پره های بینی ، سایه ها و فرو رفتگی های خفیفی وجود داشته باشند . این قاعده را نقاشانی که در زمینه پرتره فعالیت دارند یا مجسمه ساز ها مورد توجه قرار می دهند.

در طراحی یک بینی زیبا اقدامی که باید صورت پذیرد ، اینست که قسمت های بالاتر از نوک بینی و یا بالای پره های بینی ، مقداری سایه یا هاشور زده شود و تیره تر باشد و نوک بینی و پره های آن دارای برق یا نور باشند ، که اصطلاحا به آن رفلکس یا بازتاب نور می گویند. این مدل بینی ها در چهره زیباتر خواهند بود.

استاندارد های زیبایی بینی

معیار های زیبایی در استاندارد های زیبایی بینی

نکته ی دیگری که در زیبایی نوک بینی مطرح است ، اینست که برجستگی نوک بینی (Tip Lobule) و پره های بینی، اصطلاحا آلار لوبول (Alar Lobule) در یک راستا باشند. نباید بین نوک بینی و پره های آن فرو رفتگی یا سایه وجود داشته باشد ، و یا نور در برخورد با این نواحی دچار شکست و بازتاب شود. باید از نوک بینی تا کناره های آن وقتی نور تابیده می شود ، برق نور دیده شود و هیچ گونه فرورفتگی وجود نداشته باشد. در واقع وقتی نوک بینی از نمای پایین دیده می شود ، باید یک مثلث متساوی الاضلاع در قاعده بینی وجود داشته باشد و دارای هیچ گونه فرورفتگی نباشد ؛ اصطلاحا بینی به شکل عدد پنج فارسی و یا بینی کلیپسی شکل نباشد.

در نمای روبرو نیز بینی باید به صورت دو خط موازی باشد ، که این خطوط از ناحیه ابروها شروع می شوند و تا نوک بینی امتداد می یابند. در این دو خط نباید شکستگی وجود داشته باشد. البته این دو خط در قسمت نوک بینی ممکن است از هم فاصله بگیرند و در قسمت وسط بینی به یکدیگر نزدیکتر شوند ؛ ولی نباید شکسته یا غیر قرینه باشند. به این خطوط خط های زیبایی یا اصطلاحا استاتیک لاین (Aesthetic Line) می گویند ، که در نمای روبروی بینی واضح هستند.

استاندارد های زیبایی بینی

سخن پایانی

جراحی بینی علاوه بر اینکه یک تکنیک می باشد ، یک هنر است. جراح بینی باید علاوه بر دانستن نکات لازم و تکنیک های هر روش جراحی ، از آن ها برای خلق یک اثر هنری استفاده کند.

برای اینکه عواملی مانند سایه ها ، فرو رفتگی ها و برجستگی های بینی ، که موجب زیباتر شدن آن می شوند ، در جراحی به وجود بیایند ، نکات و اصول و تکنیک هایی وجود دارند ، که جراح زیبایی با به کار بستن آن ها باید یک نتیجه زیبا از عمل جراحی بینی ، برای بیمار به ارمغان آورد و اثری هنری خلق نماید.​

نظرات بسته شده است.