تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

جراحی بینی یکی از رایج ترین جراحی بین مردم ایران و مخصوصا خانم ها می باشد. در برخی موارد جهت کاهش تورم به تزریق کورتون پس از عمل زیبایی بینی نیاز می شود. به گفته دکتر محمد گلی  ، تزریق کورتون بعد از جراحی بینی معمولا در افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند بیشتر استفاده می شود. اکثر افراد از تزریق آمپول کورتون به نوک بینی جهت سرعت بخشیدن به از بین رفتن ورم بینی استفاده می نمایند. اما باید این نکته را بدانید که نباید در هر زمانی از تزریق کورتون استفاده کرد و نباید فرد در انجام آن عجله کند. تزریق کورتون حتما باید توسط پزشک جراح بینی انجام گیرد و باید در مکان های خاصی با دوز مشخصی تزریق انجام شود. بعداز تزریق توصیه می شود که تا یک الی دو هفته  بر روی بینی چسب زده شود.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

کورتون بعد از جراحی بینی چیست؟

تزریق کورتون (Cortisone) پس از جراحی بینی ممکن است به عنوان یکی از روش‌های درمانی برای کاهش التهاب و تورم در ناحیه بینی استفاده شود. اما هرگونه تصمیم گیری در این زمینه باید توسط پزشک متخصص انجام شود و باید به دقت دستورالعمل ‌های پزشک را دنبال کرد. بهتر است که فرد زیبا جو برای انجام این روند اصرار نداشته باشد زیرا بسیاری از تورم های رخ داده احتیاجی به استفاده از تزریق کورتون بعد از جراحی بینی ندارند.

تزریق آمپول کورتون بعد از عمل بینی  برای چه افرادی مناسب می باشد

  • افرادی که نوک بینی آن ها دارای پوست ضخیمی می باشد
  • افرادی که جراحی بینی ترمیمی انجام داده اند و یا اینکه بیش از یک بار جراحی بینی داشته اند
  • زمانی که روند بهبودی کاهش ورم به کندی پیش رود

 

دکتر محمد گلی تزریق کورتون بعد از جراحی بینی را بعد از گذشت دو ماه بعد از عمل بینی انجام می دهد. تا در این زمان مقدار تورم ناشی از عمل کمی کاهش یابد. و اگر تورم بینی هنوز وجود داشت و با استفاده از چسب بینی کاهش نیافت می توان از این روش بهره مند شد . با تشخیص پزشک تعداد تکرار تزریق انجام میگیرد. معمولا تزریق را یک بار انجام میدهند، اما در برخی موارد امکان دارد که تزریق را برای 3 بار نیز تکرار کنند

 

چه زمانی میتوان تاثیر تزریق کورتون را مشاهده نمود؟

تریامسینولون بعد از تزریق آمپول کورتون سریعا عملکردش در بدن شروع می شود ولی معمولا 1  الی 2 هفته و در برخی افراد حتی تا 3 الی 6 هفته زمان می برد تا بیمار تغییرات را مشاهده نماید

بعضی از جراحان 1 الی 2 هفته بعد از جراحی بینی، تزریق کورتون را انجام می دهند. ولی بهتر است که تزریقات را بعد از 1 ماه انجام دهند. زیرا در این زمان به طور طبیعی تورم ها کاهش می یابند. و اگر تزریق زودتر از موعد انجام گیرد ممکن است عوارض و نتایج غیر قابل باوری را برای بیمار به وجود آورد. این امر باعث می شود تا فرو رفتگی هایی به طور نامنظم بر روی نوک بینی ایجاد شوند. پس بهتر است جراحان حداقل 6 هفته صبر نمایند و سپس تزریق کورتون را انجام دهند.

چرا باید از کورتون بعد از جراحی بینی استفاده کرد؟

بهره مند شدن دارو کورتون پس از عمل بینی اولیه و ثانوبه در واقع به دلایل بسیاری مورد انجام قرار می گیرد. اما اساسی ترین علت آن کاهش مقدار تورم و التهاب به وجود آمده در پی عمل بینی می باشد.

بهترین زمان برای تزریق کورتون

بسیاری این سوال را مطرح می کنند که زمان مناسب برای تزریق کورتون بعد از جراحی بینی چه زمانی خواهد بود؟! برای این سوال ابتدا باید دکتر مدت زمان مورد نیازی را به فرد مراجعه کننده جهت بهبود وضعیت پیش آمده بیان می کند و در صورتی که بیمار شرایط رو به بهبود نداشته باشد و میزان تورم و التهاب پس از جراحی بینی کاهش پیدا نکرده باشد می تواند زیر نظر جراح بینی تزریق کورتون را آغاز کند. شروع استفاده از این روش بسته به وضعیت هر فرد می تواند متغیر باشد. از همین رو بایستی برای اطلاع دقیق از زمان مناسب تحت نظر دکتر عمل بینی قرار بگیرید.

پس از استفاده از تزریق کورتون چه مدت طول می کشد که تورم از بین برود ؟

بینی و ساختار آن برای هر فرد با دیگری متفاوت خواهد بود و این احتمال می رود که برای یکی سرعت تاثیر پذیری بالایی داشته باشد و برای یکی دیگر بازه بیشتری برای کاهش تورم و التهاب پس از عمل زیبایی مورد نیاز داشته باشد. اما در وضعیت نرمال و طبیعی نهایت بعد از گذشت هفت الی ده روز از تزریق کورتون بعد از جراحی بینی می توان شاهد بهتر شدن ورم بینی باشید. همواره در جلسه ابتدایی رینوپلاستی جراح به شما اطلاع خواهد داد که برای مشاهده دقیق فرم بینی بهتر است که عجله ای نداشته باشید که با صبر و حوصله می توانید بهترین بینی را دریافت نمایید.تزریق

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق کورتون بعد از عمل بینی می باشند ؟

تصمیم نهایی در مورد تزریق کورتیکواستروئیدها (کورتون) بعد از عمل بینی باید توسط پزشک شما گرفته شود. با این حال، پزشکان معمولاً از کورتیکواستروئیدها برای کاهش التهاب و تورم بعد از جراحی بینی استفاده می کنند. در برخی موارد، تزریق کورتون ممکن است باعث بهبود سریعتر و کاهش درد و تورم شود.
بسته به شرایط شما، پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که از کورتیکواستروئیدها استفاده نکند و یا از دوز کمتری استفاده کند. همچنین، پزشک شما ممکن است توصیه کند که از داروهای دیگری برای کاهش التهاب و تورم استفاده کنید.

موارد کاربرد تزریق آمپول کورتون بعد از جراحی بینی

  1. کاهش التهاب و تورم: تزریق کورتون می ‌تواند به کاهش التهاب و تورم پس از جراحی بینی کمک کند.
  2. کمک به بهبودی سریع‌ تر: تزریق دارو کورتون ممکن است به بهبودی سریع‌ تر بعد از جراحی بینی کمک کند.

نحوه انجام تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

قبل از انجام تزریق، پزشک شما ممکن است از شما بخواهد تا از مصرف داروهای خاصی که ممکن است باعث خطر افزایش خونریزی شوند، خودداری کنید. همچنین، اگر شما دارای عفونت در محل تزریق هستید، جراح بینی احتمال دارد تزریق را به تعویق بیاندازد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات