تزریق ژل به بینی

تزريق ژل به بينى

اخيرا تبلیغاتی در مورد جراحی زیبایی بینی با تزریق ژل يا فيلر و يا ژلوپلاستى به صورت اغراق آمیزى صورت می گیرد. به این نحو که بدون تحميل عمل جراحی و با حداقل هزینه و حداقل عوارض، بینی خود را زیبا کنید. و یا اینکه اصلاح فوری ، چند دقیقه ای و غیر جراحی ایرادات بینی و گاهى اشاره به جراحی بینی بدون بروز عوارض و برش و بخیه می شود. در واقع این موارد ، کاربرد تزریق ژل به بینی هست که به طور كلى  جراحی بینى محسوب نمی شود.

 

بدنبال رایج شدن تزریق ژل و فیلر برای بزرگ کردن و شکل دادن لب ها و نیز پر کردن خطوط خنده و نیز اخم ها، عده ای به فکر استفاده از این مواد در بینی افتادند.

کاربرد تزریق ژل در بینی در موارد محدودى هست که نامنظمی ها و فرور رفتگی های خفیفی در پشت بینی و یا کناره های بینی وجود دارد. در مواردی که بیمار نیز عمل جراحی بینی قبلی را انجام داده و بعد عمل کمی فرورفتگی در پشت بينى وجود دارد، جهت پرهیز از عمل جراحی ترمیم بینی می توان از تزریق کمی ژل کمک گرفت، تزریق را می توان با و یا بدون بی حسی موضعی انجام داد.

اما این نوع تزریق برای فرورفتگی های زیاد و یا افتادگی بینی و یا بینی های کج  جایگاهى ندارد با اين وجود عده اى از این مواد استفاده کرده و این نواحی فرورفته زياد را با ميزان زيادى از فيلر تزریق انجام می دهند و به اسم جراحی زیبایی بینی چند دقیقه ای معرفی کرده اند.

 

در تزریق ژل به بینی چند نکته را باید رعایت کرد:

این ژل ها اغلب از جنس هیا لورونیک بوده و موقت هستند و طول اثر آنها حدود يك سال هست و بعد به تدريج جذب می شوند. البته ژل های دائمی نیز وجود دارند كه به دلیل بروز عوارض زیادی که داشتند، کم کم از بازار حذف شدند.

در هر قسمت بینی نباید تزریق ژل انجام داد. تزریق ژل در ناحيه نوک بینی و پره های کناری بینی احتمال عوارض وجود دارد و تنها در قسمت پشت بینی و كناره هاى بینی مى توان تزریق کرد.

تزريق ژل يا فيلر بايد توسط كسى انجام گيرد كه آشنايى با آناتومى بينى و عروق تغذيه كننده بينى داشته باشد تا حين تزريق آسيبى به بافت بينى وارد نشود.

حين تزريق بايد اصول ضد عفونى رعايت شود و بعد از تزريق چند روز از آنتى بيوتيك استفاده كرد تا باعث عفونت نشود.

نوع ژلی که تزریق می گردد باید از نوع استاندارد و مورد تایید باشد و از تزریق ژل های متفرقه باید پرهیز نمود.

میزان تزریق ژل باید حداقل باشد. در صورت تزریق بیش از حد ژل احتمال فشار به پوست و نیز آسیب به عروق و هم چنين جابه جایی آن وجود دارد.

با تزریق ژل جهت بهبود ظاهر بینی ، بینی بزرگتر می شود و در بعضی موارد که بینی بزرگ نیست می توان اینکار را انجام داد و در بینی های بزرگ پس از تزریق ژل بینی حجیم تر می گردد.

تزریق ژل به بینی هایی که افتادگی دارند و یا ظاهر کج و یا مشکلات تنفسی و درونی بینی دارند کاربرد ندارد .

به طور خلاصه  در واقع ژل های به طور محدود باعث پوشاندن ایرادات ناشی از فرورفتگی  بینی به صورت موقت می شود و جایگزین جراحی زیبایی بینی نخواهد شد

 

راه های ارتباطی دکتر گلی جراح بینی

کانال تلگرام دکتر گلی: DoctorGoli

اینستاگرام دکتر گلی: drmohammadgoli

شماره های تماس مطب تهران: 02188194025 – 09120424210 (شنبه و دوشنبه 17:00 الی 20:00)

شماره های تماس مطب قزوین:  02833222034 – 09196939100  (چهارشنبه ها 17:00 تا 19:00)

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی جراح بینی

نظرات بسته شده است.