داروهاى مصرفى بعد از عمل جراحى بينى

داروهاى مصرفى بعد از عمل جراحى بينى

جراحی بینی از جمله جراحی های بسیار سخت و پچیده بوده که لازم است بیماران عزیز اقدامات مراقبتی را به درستی رعایت نمایند . از اقدامات مراقبتی مهم رعایت حد داروهاى مصرفى بعد از عمل جراحى بينى است . به این منظور آقای دکتر گلی اطلاعات مفید و کمک کننده ای را در اختیار بیماران عزیز قرار می دهد :

داروهاى مصرفى بعد از عمل جراحى بينى

کپسول آموکسی سیلین 500 میلی گرم را هر 8 ساعت یک عدد تا یک هفته برای جلوگیری از عفونت مصرف نمایید .

قرص سرماخورگی را هر 6 ساعت 1 عدد جهت کاهش عطسه و آبریزش از بینی تا سه روز بعد از درآوردن پانسمان داخل  بینی ادامه دهید .

قرص ژلوفن را بعد از غذا برای کاهش درد و تورم روزی دو عدد مصرف کنید  .

قرص پردنیزولون 5 میلی گرم جهت کاهش تورم روزانه صبح و شب بعد از غذا به مدت 5 روز تجویز شده .

قطره فرین افرین نیم درصد را بعد از درآوردن پانسمان بینی تا سه روز هر 8 ساعت سه قطره در هر طرف بینی استفاده کنید ؛ این قطره برای پیشگیری از خونریزی احتمالی بینی نیز تجویز شده است .

سرم شستشوی بینی را بعد از برداشتن پانسمان یا مش بینی استفاده کنید . بهترین نحوه برای شستشوی بینی با سرنگ به میزان 5 تا 10 سی سی داخل بینی به روش تزریق آرام است . شستشوی بینی را حد اقل دو بار در روز به مدت یک تا دو ماه ادامه دهید .

از پماد تتراسایکلین چشمی روزی دو مرتبه داخل بینی استفاده کنید و پماد زینک اکساید را روزی یک تا دو مرتبه روی بخیه های پوست بمالید مدت استفاده از این پماد ها یک ماه است البته می توانید از پمادهای ترمیمی مانند پماد استراتامد هم استفاده کنید . از آمپول تریامسینولون جهت کاهش تورم در بینی های پوست ضخیم یک تا دو ماه بعد از عمل استفاده می کنیم .

ادامه مطلب نکات مهم بعد از عمل بینی

رعایت برنامه دارویی منظم طبق توصیه و نظر پزشک جراح بینی تا حد زیادی سرعت رسیدن به بهبودی کامل بعد از عمل بینی را زیاد کرده و شما را در طول دروه نقاهت یاری خواهد کرد .

سایر خدمات دکتر گلی :

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی ترمیمی بینی

و . . .

توصیه های دکتر گلی در رابطه با داروهاى مصرفى بعد از عمل جراحى بينى :

 

 

با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی جراح بینی .

نظرات بسته شده است.