روش های عکاسی عکس های قبل از عمل

روش های عکاسی عکس های قبل از عمل

جهت داشتن اطلاعات کافی از ظاهر بینی از عکاسی بینی استفاده می شود ، این عکس ها می تواند در آتلیه عکاسی گرفته شود و یا درمطب جراح توسط پرسنل آموزش دیده انجام گیرد . به تازگى از عکس برداری سه بعدی در جراحی بینی نیز صحبت به عمل آمده است . در این مقاله به نحوه گرفتن و نوع عکس ها اشاره می شود و در انتها در مورد عکس برداری سه بعدی صحبت می شود .

1- عکس برداری معمولی :

عکس برداری معمولی یا عکس برداری دو بعدی درحالت تمام رخ ، نیم رخ دو طرف صورت ، سر بالا ، سرپائین و نیز عکس برداری حین خنده است . عکس های سه رخ دو طرف نیز می تواند کمک کننده باشند .

در عکس تمام رخ صورت ، به طورایده آل باید تمام صورت در عکس دیده شود به نحوی که میزان مساوی از هر دو گوش در این نما رويت شود . در این نما ایرادات بینی و صورت مشاهده و مقایسه می شوند . راستای بینی با راستای صورت بررسی می شود و هرگونه انحراف بینی یا کجی بینی و كجى صورت مشخص می شود .

عکس های نیم رخ باید به نحوی باشند كه سربه طور كامل در خط افق باشد ، در این نما تنها یک ابرو قابل رويت است . در عکس های نیم رخ ، میزان و شدت قوز و برآمدگی پشت بینی قابل ارزیابی است .

عکس سربالا نیزایرادات سوراخ های بینی و شکل و غیر قرینگی آنها را مشخص می کند . عكس سرپائین نیز نامنظمی دو طرف بینی و انحراف آن را مشخص می کند .

عکس در حالت خنده نیز از این لحاظ کمک کننده است كه اگر در حین خندیدن نوک بینی به علت حرکت عضله ای که از لب بالا به نوک بینی متصل شده است ،به طرف پائين حركت كند حین عمل ، جراح باید این عضله را قطع کند تا جابجایی نوك بينى حین خندیدن برطرف شود .

2- عکس برداری و طراحی سه بعدی بینی :

جدیدا از تکینیک های بررسی سه بعدی بینی و صورت استفاده می شود . در این تکنیک ها ، قبل از عمل از بیمار در آتلیه عکس های متعدد و در زاویه های مختلف گرفته می شود سپس این عکس ها توسط برنامه نرم افزاری خاص در مطب آنالیز و بررسی می شود و تصویری سه بعدی را به صورت تقریبی برای بعد از عمل ارائه می دهد . حتی می توان توسط پرینترهای سه بعدی قالب بینی را چاپ کرد .

نکته ای که در این موارد نیز وجود دارد آنست كه اين كار باعث بالا رفتن سطح توقع مراجعه کنندگان مى شود. این ابزارها بیشتر برای جراح کاربرد دارد و برای متقاضیان عمل ممکن است در نهایت واقعی نباشد .

عکس برداری بعد از عمل :

بعد از عمل بینی در فواصل زمانی می توان عکس برداری از بینی و صورت انجام داد و با عکس قبل از عمل مقایسه کرد و تغییرات مشخص شده و انجام يافته را بررسی کرد .

از آنجا که بیماران عمل شده بعد از مدتی بینی قبل از عمل خود را فراموش می کنند نشان دادن عکس قبل از عمل باعث یادآوری ایرادات قبل از عمل به بیمار شده که اين امر موجب آرامش بخشی به بیمار می شود و بيمار رضایت خود را از عمل ابراز خواهد کرد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر گلی

نظرات بسته شده است.