استحمام بعد از عمل جراحی بینی

استحمام بعد از عمل جراحی بینی

یکی از مسائل و سوالات رایج, نحوه ی صحیح حمام کردن بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می باشد.

بعد از عمل جراحی بینی , بر روی بینی اسپیلنت یا به اصطلاح گچ بینی به همراه چسب زده می شود.این پانسمان می بایست یک هفته بر روی بینی باشد.در صورتیکه این پانسمان خیس شود,احتمال بلند شدن و افتادن آن وجود دارد که این مسئله باعث می شود که روی نتیجه ی عمل بینی اثر بگذارد.از طرف دیگر خیس شدن پوست زیر گچ بینی باعث ایجاد خارش و سوزش می شود که ممکن است برای فرد آزار دهنده باشد.

drgoli

به این دلایل بهتر است پانسمان روی بینی به خصوص در هفته ی اول خیس نشود به عبارت دیگر بهتر است در هفته ی اول کمتر در معرض خیس شدن قرار گیرد.

به این خاطر توصیه می شود که,بیمار روز قبل ازعمل استحمام کند که حداقل تا دو روز بعد از عمل بینی نیاز به استحمام نداشته باشد.این موضوع هم به دلیل خیس نشدن پانسمان روی بینی است و هم به دلیل آنکه در روزهای اول بعد از عمل احتمال دارد که به دلیل وجود داروهای بیهوشی در بدن, فرد حین حمام کردن سر بخورد.پس فرد نباید به تنهایی استحمام کند و همراه در حمام داشته باشد.

در هفته ی اول طریقه ی صحیح حمام کردن به این صورت است که ابتدا بدن تا گردن توسط فرد شستشو شود و سپس در حالی که بر روی صندلی نشسته است کمی سر را به عقب خم کند و سر و موهای فرد توسط همراه شستشو داده شود, در انتها صورت شستشو گردد.

بهتر است از دوش های تلفنی استفاده گردد و از قرار گرفتن مستقیم زیر دوش سقفی پرهیز نمایید.همچنین می توان از وان جهت شستشوی بدن استفاده نمود.استحمام باید با آب ولرم صورت پذیرد.

در روز هفتم بعد از عمل جراحی بینی ,قبل از مراجعه به جراح خود جهت برداشتن گچ بینی,دوش گرفته و حتی پانسمان روی بینی نیز خیس شود تا برداشتن گچ بینی برای فرد آسان تر باشد.

در مدت چسب زدن نیز بهتر است حین استحمام,چسب بینی خیس شود.در صورت خیس شدن چسب در حین حمام کردن می توان از باد خنک سشوار جهت خشک کردن چسب بینی استفاده نمود.البته بهتر است قبل از مراجعه به پزشک جهت برداشتن چسب، استحمام صورت گیرد.به این نحو که چسب را داخل حمام بردارید و پوست بینی با مواد شوینده شستشو داده شود تا چربی بینی گرفته شود وسپس بینی را خشک نمایید.

نکته ی مهم آنست که بعد از استحمام به سرعت چسب بینی زده شود و یا به جراح بینی جهت چسب زدن مراجعه نمایید زیرا در اثر گذشت چند ساعت بینی متورم خواهد شد.

 

????????توصیه های دکتر محمد گلی درباره نحوه استحمام بعد از جراحی بینی????????

 

نظرات بسته شده است.