ورزش بعد از جراحی بینی

آیا ورزش بعد از جراحی بینی بلا مانع است؟

روز هاى اول بعد از عمل

بعد از عمل جراحی بینی به دلیل آثار بیهوشی در بدن بهتر است فرد مورد عمل شده بیشتر استراحت نمايد. هر چه استراحت بیشتر باشد ترمیم زخم های بینی بهتر است و احتمال خون ریزی و یا سرگیجه بعد از عمل نيز کمتر است.

اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی بینی

بعد از هفته اول

یک هفته بعد از عمل بینی فعالیت های معمول را انجام دهید و بعد از دوهفته فعالیت سبک مانند : پیاده روی را مى توانيد انجام دهید.

بعد از يك ماه

یک ماه بعد از عمل جراحی بینی می توان شنا انجام داد .البته در این زمان از شیرجه زدن باید پرهیزنمود .استفاده از سونای خشک و تر تا دو ماه بعد از عمل توصیه نمی شود زیرا گرما علاوه بر ایجاد تورم ممکن است باعث سوختگی پوست ومخاط بینی شود.
جراحی زیبایی بینی

بعد از دو ماه

بعد از دو ماه ورزش های هوازی، دویدن بر روى تردمیل و یا استفاده از وزنه های سبک بلا مانع است. ورزش های سنگین می تواند باعث پر خونی ناحیه ی بینی شود. البته این حالت باعث آسیب یا عارضه ای برای بینی نمى شود  وفقط تورم بعد از عمل را طولانی می کند. در این زمان فوتبالیست ها و بسکتبالیست ها ونیز بازیکنان والیبال با استفاده از محافظ های مخصوص بینی ، می توانند به ورزش مورد نظر خود بپردازند . زیرا برخود ضربه ی توپ یا دست حین ورزش در این مرحله باعث جابجایی استخوان بینی می شود كه اين محافظ ها در پيش گيرى از آسيب به بينى موثرند.

بعد از شش ماه

انجام اغلب ورزش ها بعد از شش ماه حتی بدون محافظ بلا مانع است. البته براى ورزش هایی که با آسیب مستقیم به صورت و بینی همراه هستند ،مانند بوکس و تکواندو بهتر است تا یک سال بعد از عمل بینی صبر کرد . زیرا که استحکام بینی به مرور ایجاد می شود و در این ورزش ها با یک ضربه ی نه چندان شدید به بینی ، باعث جابجایی و شکستگی بینی می شوند.

صحبت های دکتر محمد گلی در ابطه با ورزش بعد از جراحی بینی :

 

نظرات بسته شده است.