اختلال تنفس بعد از جراحی بینی

اختلال تنفس بعد از جراحی بینی

چرا بعد از جراحی بینی دچار اختلال تنفس می شویم ؟ علت اختلال تنفس بعد از جراحی بینی چیست ؟ سوالات متداولی می باشد که افراد متقاضی برای جراحی بینی با آن مواجه می شوند.

پزشک با تصویر برداری اقدام به بررسی ساختار بینی فرد متقاضی می نماید. در جراحی زیبایی بینی پزشک با ایجاد برش در نواحی کناری و پائین بینی اقدام به دسترسی نواحی داخلی بینی و اسکلت اصلی آن می نماید تا با اعمال تغییرات و اصلاح نواقص بینی در جهت زیبایی بینی فرد اقدام نماید.

 

اختلال تنفس بعد از جراحی بینی

 

معمولاً انسداد مجرای تنفسی به دلیل وجود انحراف در ساختمان بینی و با ایجاد زائده در مخاط داخل بینی است.

فرد به مرور با افزایش حجم این زائده و با تورم مخاط داخل بینی دچار اختلال تنفس شده و بر همین اساس دیگر قادر به تنفس راحت نمی باشد.

در چه شرایطی تنفس فرد دچار مشکل می شود ؟

افراد به علل مختلفی دچار مشکل تنفسی ( از راه بینی )  می شوند.

از جمله این مشکلات اختلال در تنفس به دلیل انحراف بینی ، شکستگی بینی ، پولیپ بینی و تورم مخاط بینی است. کلیه عوامل مذکور از عللی است که پدید آمدن هریک موجب انسداد مجرای تنفسی شده و  تنفس فرد را دچار اختلال می نمایند.

اختلال تنفس بعد از جراحی بینی

 

دلایلی که موجب اختلال تنفسی پس از جراحی زیبایی بینی می شود ؟

پولیپ بینی با رشد زائده ای در مخاط بینی ایجاد می شود و هر چه میزان حجم این پولیپ بزرگ تر باشد اختلال تنفسی جدی تر خواهد بود.

گاهی به دلیل جراحتی که در حین جراحی زیبایی بینی داخل مخاط بینی ایجاد می شود این پولیپ ها ایجاد شده و تنفس فرد را دچار اختلال می نماید.

اختلال تفسی پس از جراحی زیبایی بینی گاهاً به جهت تحریکات مختلف در مخاط بینی و ایجاد تورم در این ناحیه تنفسی فرد به جهت ایجاد تورم در مجاری تنفسی بینی امکان تبادل هوا و دم و بازدم از بینی را براحتی نخواهد داشت و با تشدید این مشکل دچار اختلالات تنفسی می شوند.

اختلال تنفسی با انحراف تیغه بینی

انحراف تیغه بینی موجب می شود مسیر تنفس فرد دچار اختلال گردد.

برخی پزشکان پس از جراحی زیبایی بینی به علل مختلف تیغه بینی را به خوبی اصلاح نمی نمایند و با اشتباهات جراحی بینی موجب افزایش انحراف تیغه بینی و درنتیجه دشواری تنفس در فرد می شوند.

نظرات بسته شده است.