جراحی بینی با طراحی سه بعدی

جراحی بینی با طراحی سه بعدی

جراحی بینی با طراحی سه بعدی : باتوجه به پیشرفت های جدیدی که در انجام جراحی زیبایی بینی پیش آمده است ،در حال حاضر طراحی سه بعدی بینی قبل از عمل به سادگی در مطب امکان پذیر است در این روش و در جلسه ی مشاوره می توان در مطب و ظرف چند دقیقه این طراحی را انجام داد.

البته این این طراحی نه تنها برای جراحی بینی بلکه برای سایر اجزای صورت مانند لب ، چانه و ابرو هم کاربرد دارد . همچنین این طراحی برای تزریق ژل و تزریق چربی براى میزان و حجم مورد نیاز این مواد براى هر قسمت از صورت  بكار مى رود.

 

جراحی بینی با طراحی سه بعدی

 

در واقع مى توانيم متوجه شويم كه هر قسمت از صورت و لب به چند سی سی از ژل یا چربی نیاز دارد و با تزریق چه تغییری می کند و نيز  بیمار می تواند قبل از تزریق تغییرات خودش رامشاهده کند.

برای طراحی بینی در جلسه مشاوره از بیمار عکس گرفته می شود و با نرم افزار برنامه طراحی سه بعدی بینی ایرادات بینی را می توانیم اصلاح کنیم و شکل اصلاح شده بینی را که با صورت تناسب داشته باشد را می توانیم قبل از عمل مشاهده کنیم.

این مراحل چند دقیقه بیشتر وقت نمی گیرد و داخل مطب قابل انجام است.

با این روش بیماران متقاضی بینی تا حدودی از نتیجه بعد از عمل خود آگاه می شوند و تصویر و توقع معقولانه ای در جراحی بینی برای فرد ایجاد می شود.

جراحی بینی با طراحی سه بعدی چه مزایایی دارد؟

  • مزيت براى جراح

این روش عمل برای جراح بینی مفید است چرا که ارزیابی دقیق از میزان برداشتن از قسمت های اضافی بینی مانند قوز بینی را به دست می آورد و نیز برای اصلاح زوایای بینی مانند بالا بردن نوک بینی و تناسب آن با سایر قسمت ها ی بینی می تواند كمك كننده باشد و برای آن برنامه ریزی کنیم

 

جراحی بینی با طراحی سه بعدی

 

  • مزیت برای بیمار

مزيتى كه اين روش براى بيمار دارد آن است كه  بیمار قبل از جراحی می تواند طرح تقریبی بینی خود را قبل از عمل مشاهده کند وخواسته های خود را با طراحی قبل از عمل ببیند.

گاهی اوقات خواسته های بیمار بیش از توانایی انجام آن حین عمل است و نیز اجرای این توقع باعث بد شکلی بینی می شود که با این روش می توان این موارد را به بیمار نشان داد.

گاهی تغییر تنها یک میلیمتر باعث تغییر شکل بینی می شود که می تواند بیمار را ناراضی کند به این خاطر مشاهده این تغییرات قبل از عمل دید بهتری را به بیمار می دهد تا بتواند واقع بینانه تصمیم بگیرد.

نکته مهم در طراحی سه بعدی این است که تصوير ايجاد شده از برنامه های نرم افزاری بدست می آید و عمل جراحی بر روی بافت زنده انجام می شود و بعد از عمل فرآیند ترمیم هم وجود دارد که باعث تورم بینی می شود که جهت بدست آوردن نتیجه نیاز به گذشت زمان است به این خاطر عمل جراحی طراحی کامپیوتری نیست و این طراحی ایده کلی را به جراح و به بیمار می دهد و به این معنا نیست که بينى بیمار به طور دقیق مطابق نمونه طراحی شده جراحی شود.

نكته مهم ديگر آن است كه طراحى را مى توان بر اساس عكس هاى استاندار قبل از عمل از بيماران بدست آورد.

در واقع بيمار با ارسال عكس هاى خود در نماهاى رخ و نيم رخ دو طرف قبل از حضور در مطب درخواست طراحى سه بعدى نماييد و حين حضور در مطب تغييرات بينى خود را قبل از انجام جراحى مشاهده كند.

نظرات بسته شده است.