پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی : افراد متقاضی برای جراحی بینی پیش از اقدام برای جراحی سوالات متعددی در ذهن شان ایجاد می شود که در این مقاله می خواهیم به برخی از آن ها بپردازیم.

پرسش و پاسخ جراحی بینی به شرح ذیل است:

سوال :اگر فردی دارای مشکل انحراف تیغه بینی باشد و در جهت درمان آن اقدام نکند چه مشکلاتی در آینده ممکن است برای فرد ایجاد شود ؟ بهترین زمان جهت انحراف تیغه بینی چه موقعی است؟

پاسخ : انحراف بینی سبب گرفتگی بینی و مجاری سینوس ها می شود و از این جهت موجب سینوزیت راجعه یا سینوزیت مزمن می گردد و یا به علت حذف رطوبت سازی تنفس منجز به خشکی گلو و گلودردهای مکرر می شود .

نهایتاً این اختلالات در کارکرد گوش میانی و یا دستگاه تنفس تاثیر می گذارد اختلال بویایی ناشی از انسداد انحراف بینی نیز پیامد شایعی است و زمان اصلاح انحراف تیغه بینی معطوف به بعد از بلوغ یعنی کامل شدن رشد استخوانی بینی و بهترین زمان در سن 18 سالگی است .

 

پرسش و پاسخ جراحی بینی

 

سوال : آیا انجام آندوسکوپی سینوس موجب آلرژی می شود؟ در برونکوسکوپی چنین شایع است؟

پاسخ : خیر .آندوسکوپی سینوس ارتباطی با بروز آلرژی ندارد .نه آندوسکوپی سینوس و نه برونکوسکوپی پیدایش آلرژی را سبب نمی شود.

آلرژی واکنشی است که بدن در تماس با ذرات بیگانه پیدا می کند .مشابه چنین عقیده ای که عمل های بینی مانند رینوپلاستی و اصلاح انحراف تیغه بینی موجب بروز آلرژی می شوند.

در بین عوام شایع است که پایه علمی ندارد در پرونده ی بیماران ما افراد فراوانی یافت می شوند که آلرژی بینی را به عمل های بینی منسوب کرده اند که اگر هم پیدا شود تصادفی است و ربطی به عمل های جراحی ندارد عمل های جراحی بینی در شرایط وجود آلرژی بینی مقرون به مصلحت نمی باشد.

 

پرسش و پاسخ جراحی بینی

 

سوالات متداول جراحی بینی

سوال : اینجانب از حدود 5 سال پیش از عارضه انحراف بینی رنج می برم و چهار سال پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته ام ولی همچنان از لحاظ نفس کشیدن مشکل دارم و هنگام نفس کشیدن ، به دلیل انحراف تیغه درونی بینی به سمت چپ دچار مشکل می شوم واین موضوع سبب ایجاد صداهای ناهنجاری می گردد به طوری که حضور مرا در جمع بسیار معذب می دارد و همچنین از سمت چپ خیلی زود دچار آبریزش می گردم .آیا این عارضه با عمل جراحی مجدد قابل علاج می باشد ؟

پاسخ : آبریزش های مکرر بینی دلالت بر حساسیت بینی دارد به نظر می آید گرفتگی بینی در شما از دو مشکل حساسیت بینی و انحراف بینی سرچشمه می گیرد.

حساسیت زمینه ی بینی نمی گذارد عمل بینی با موفقیت ترین باشد و اثرات خوب خود را نشان داد پیش از این که به عمل مجدد تن در دهید بهتر است از این حیث تحت بررسی قرار گیرید به ویژه آن که عمل جراحی در حضور حساسیت بینی هرگز مقرون به مصلحت نخواهد بود.

نظرات بسته شده است.